کد خبر: ۴۶۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
گروه بین الملل: ولوو روی معرفی اولین خودروی برقی خود کار می کند و طیف حرکتی حداقل 402 کیلومتر را برای آن در نظر گرفته است.

اولین خودروی برقی ولوو رقیب بولت می شود

گروه بین الملل: ولوو روی معرفی اولین خودروی برقی خود کار می کند و طیف حرکتی حداقل 402 کیلومتر را برای آن در نظر گرفته است.

به گزارش خبرخودرو، مدیر عامل ولوو کار در ایالات متحده، Lex Kerssemakers طی مصاحبه ای اظهار داشت که به مهندسان ماموریت داده تا خودرویی برقی با طیف حرکتی حداقل 402 کیلومتر با یک بار شارژ و قیمتی بین 35 تا 40 هزار دلار را تا سال 2019 آماده کنند. در این صورت، طیف حرکتی خودروی برقی ولوو بیش از 383 کیلومتر در شورلت بولت و یا طیف حرکتی مدل S 60D تسلا خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که این خودرو دقیقا چگونه خواهد بود. این خودرو می تواند مدلی کنونی از ولوو با تجهیز به نیرومحرکه ای تمام برقی بوده و یا مدل کاملا جدید مستقلی باشد ک به عنوان اولین خودروی برقی عرضه خواهد شد. گمان می رود این خودروساز خودروی برقی خود را بر اساس پلتفرم جدید CMA بسازد که از پایه برای مدل های برقی ساخته شده است.

رئیس و مدیرعامل ولوو کارز، هاکان ساموئلسون قبلا گفته بود "ما معتقدیم که زمان آن فرار رسیده تا خودروهای برقی از یک تکنولوژی ممتاز به روندی عادی تبدیل شوند. ما مطمئنیم که تا سال 2020 حدود 10 درصد از فروش جهانی ولوو به خودروهای برقی اختصاص خواهد داشت."

ولوو به تازگی نام های P5 تا P10 را اختصاصا برای خودروهای برقی به ثبت رسانده است بنابراین انتظار می رود یکی از این نام ها برای این خودرو استفاده شود و شاید به صورت پسوند برای نام یک مدل به کار رود مانند XC90 T8.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"