کد خبر: ۴۵۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، رمدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: این پالایشگاه از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیارد و ٤٨٠ میلیون و ٢٣ هزار لیتر بنزین یورو ٤ تولید کرده است.

پالایشگاه اراک ٤ میلیارد و ٤٨٠ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ تولید کرد

به گزارش خبرخودرو، رمدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: این پالایشگاه از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیارد و ٤٨٠ میلیون و ٢٣ هزار لیتر بنزین یورو ٤ تولید کرده است.

علی جمشیدی اعلام کرد: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند از ابتدای امسال تاکنون ٧٩ میلیون و ٨٦٧ هزار لیتر بنزین سوپر تولید کرده است.

وی افزود: تولید ٢ میلیارد و ٦٧١ میلیون و ٣٨ هزار لیتر گازوئیل یورو ٤ و یک میلیارد و ٦٦١ میلیون و ١٨ هزار لیتر نفت کوره سبک از دیگر فعالیتهای پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند از ابتدای امسال تاکنون است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ٣٧٩ میلیون و ٢٦ هزار لیتر سوخت سنگین جت و ٣٣١ میلیون و ١٩٩ هزار لیتر نفت سفید امسال در این واحد پالایشگاهی تولید شد.

جمشیدی، مقدار تولید پروپیلین در پالایشگاه اراک را ٢٠٩ میلیون و ٥٣٠ هزار تن اعلام کرد و گفت: تولید ١٥٩ میلیون و ٧٤٢ هزار لیتر نفتای سبک و ٨٥ میلیون و ٢٠٦ تن گوگرد نیز از دیگر تولیدات امسال این پالایشگاه است.

وی افزود: روزانه ١٥ میلیون و ٨٠٠ هزار تا ١٦ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بنزین با استاندار یورو ٤ در پالایشگاه اراک تولید و همه این مقدار در داخل مصرف میشود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) ادامه داد: با توجه به این‌که بنزین تولیدی پالایشگاه اراک استاندارد یورو ٤ دارد، بخش عمده ای از تولیدات این شرکت در استانهای تهران، البرز و خراسان رضوی مصرف میشود.

جمشیدی تصریح کرد: روزانه ١١ تا ١٣ میلیون ٥٠٠ هزار لیتر گازوئیل نیز در پالایشگاه اراک تولید و در چرخه مصرف کشور توزیع می شود.

وی افزود: تولید روزانه ٣٥٠ تا ٤٥٠ تن پروپیلین و چهار میلیون و ٥٠٠ هزار تا پنج میلیون لیتر نفت کوره از دیگر فعالیتهای این مجتمع پالایشگاهی است.

شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) تولید کننده بنزین یورو ٤ و یکی از مهمترین پالایشگاههای نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ١٣٧٢ با ظرفیت اسمی ١٥٠ هزار بشکه در روز راه اندازی شد.

پالایشگاه اراک نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن پس پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در نخستین سال پس از جنگ تحمیلی آغاز شد؛ ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش نیروهای متعهد و متخصص به ١٧١ هزار بشکه در روز رسید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"