کد خبر: ۲۰۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۱

اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:


عده اي فشار مي آورند تا پدرم احساس وظيفه كند!

محسن هاشمي مي گويد فائزه هاشمي چون از خطوط قرمز نظام رد شده بود، در زندان است.وي در مصاحبه با نشريه مثلث گفته است: نظام يك خطوط قرمزي دارد، افرادي كه عبور كردند به مشكل خوردند و زندان رفتند. هم اكنون فائزه ما به خاطر نقد احمدي نژاد زندان نيست. مي گويند از خطوط قرمز رد شده است.

وي درباره نامزدي پدرش در انتخابات گذشته مي گويد: ايشان در سال 84 و سال 78 فقط براي تعادل به صحنه آمد و اين كار براي مقام پرستي نبود. اشخاص زيادي آمدند و گفتند «وظيفه شماست كه نامزد شوي حالا چه راي بياوري و چه نياوري»... فقط زماني پا به عرصه امتحان انتخابات مي گذارد كه احساس وظيفه كند و اين احساس وظيفه اصولا از طريق جامعه و نخبگان به ايشان منتقل مي شود. به هر تقدير تا انتخابات خيلي زمان مانده و بايد ديد فضا چگونه رقم مي خورد.

وي همچنين گفته است: اگر روزي[پدرم] خودشان را در معرض انتخاب قرار دهند، اين كار بيشتر به دليل مشي ايثارگري شان است نه مشي قدرت طلبي. عده اي اينقدر فشار مي آورند و تحليل مي كنند و فكر مي كنند اگر نيايند به وظيفه ديني و ملي عمل نكرده اند. تاكنون قرار نيست ايشان بيايند. بعد از تاييد صلاحيت نامزدها در خرداد مي توان گفت نظر ايشان روي كدام نامزد است.

مدير سابق مترو درباره بحث هاي سياسي در خانواده مي گويد: سن ما طوري است كه همه به مرز 45 و 50 رسيديم و در شرايطي هستيم كه وقتي دور هم مي نشينيم خاله زنكي گپ نمي زنيم، بلكه بحث ها جدي است. درباره نحوه پاسخگويي هم صحبت مي كنيم. يك رسمي در خانواده هاشمي است كه مادر هميشه جمعه ها همه فرزندان و نوه ها و نتيجه ها را نهار دعوت مي كنند و همه ظهر جمعه خدمت پدر و مادر مي رويم.

وقتي آنجا هستيم هميشه بحث پيش مي آيد. مثلا مهدي آمده و او را زندان بردند يا فائزه در زندان است. اتفاق ويژه اي مي افتد و موضوعي را پيگيري مي كنيم. بنابراين هميشه بحث سياسي مطرح مي شود و نظرات مختلف داده مي شود.
محسن هاشمي اين را هم گفته كه «بين بچه ها من معتدل تر از بقيه به نظر مي آيم، حتي بعضي وقت ها متهم به ترسو بودن هم مي شوم و سايرين مي گويند اين نوع موضع گيري از روي اعتدال فكر تو نيست، بلكه به دليل ترسو بودنت است».

كابينه جديد نتانياهو با سزارين متولد مي شود!

«كابينه جديد اسرائيل در هاله اي ازغم و اندوه ايجاد مي شود». اين تعبير روزنامه هاآرتص از توافق توأم با استيصال نتانياهو و ساير احزاب متنفذ در پارلمان جديد رژيم صهيونيستي است.

نتانياهو بالغ بر يك ماه درگير رايزني با احزاب ديگر براي تشكيل ائتلاف اكثريت (1+60) در پارلمان بود و آخرين روزهاي مهلت وي به سختي سپري مي شد. هاآرتص مي نويسد: تيم مذاكره كننده شنبه شب به خاطر يك ماراتن نخوابيد تا نتانياهو بتواند كابينه سوم خود را به پارلمان معرفي كند. اما اين دولت، كابينه اي خواهد بود اگر در سختي و رنج به دنيا مي آيد و عاري از شادي و پر از غم و اندوه است.

روزنامه يديعوت آحارونوت در توضيح بيشتر اين موضوع نوشت: نتانياهو با تن دادن به بسياري از خواسته هاي رهبران احزاب مخالف توانسته تا حدودي موانع مهم در راه تشكيل كابينه را بردارد. با وجود اين هنوز اختلافات احزاب رژيم صهيونيستي در مورد توزيع وزارتخانه ها در ميان آنها پايان نيافته است.

به نوشته روزنامه يديعوت آحارونوت نتانياهو به زودي اسامي وزراي پيشنهادي خود را براي تشكيل كابينه جديد، در اختيار پارلمان قرار خواهد داد. در اين ميان درگيري شديد ميان دو حزب ليكود و يش عاتيد درخصوص به دست گرفتن وزارتخانه آموزش عالي همچنان ادامه دارد.

در كابينه آينده، يائير لپيد رهبر حزب يش عاتيد، هدايت وزارت دارائي را به دست خواهد گرفت و نفتالي بنت رهبر حزب بيت يهودي، موشه يعالون عضو حزب ليكود و اوري اريئل از حزب بيت يهودي به ترتيب وزارتخانه هاي صنايع و تجارت، اطلاعات، جنگ و مسكن و شهرسازي را برعهده خواهند گرفت.

خبرنگار راديو فردا در فلسطين اشغالي نيز گزارش داد: سياستمداران حزب ليكود مي گويند كه براساس تقسيم پست ها، وزارت دفاع در اختيار ژنرال ذخيره موشه بوگي يعلون، وزارت دارايي به يائير لاپيد، رهبر حزب «آينده اي هست» و وزارت صنعت و تجارت همراه با اختيارات «گسترده» نيز به نفتالي بنت سپرده شده است. براي نخستين بار از زماني كه احزاب راستگراي مذهبي افراطي در اسرائيل تشكيل شده اند، آنها در دولت جديد اين كشور نقشي ندارند.

اين گزارش حاكي است: دو حزب «يش عاتيد» (آينده اي هست) به رهبري يائير لاپيد و «هبيت هيهودي» (خانه يهود) به رهبري نفتالي بنت از قبل از انتخابات پارلماني سوم بهمن-بيست و دوم ژانويه- با يكديگر هم پيمان شده بودند كه مانع از ورود احزاب مذهبي مانند «شاس» به دولت شوند.

تلاش هاي نتانياهو در پنج هفته گذشته براي درهم شكستن هم پيماني ميان «آينده اي هست» و «خانه يهود» به جايي نرسيد و او كه به شدت مايل به وارد كردن احزاب مذهبي به ويژه «شاس» در دولتش بود، ناچار به قبول خواسته هاي تيم لاپيد-بنت شد.

براساس اين گزارش عواديا يوسف، رهبر روحاني «شاس» لاپيد و بنت را علنا «نفرين» كرده و حتي لاپيد را «حرام زاده» ناميده است. الي ييشاي، دبير كل حزب مذهبي «شاس»، نيز شنبه شب، بنت را «متوهم» لقب داد و گفت لاپيد حتما به يهودي نشين ها لطمه خواهد زد.

در دولت جديد اسرائيل، حدود دوازده وزارتخانه در دست محور ليكود - «اسرائيل خانه ماست»، پنج تا شش وزارتخانه در دست حزب «آينده اي هست»، چهار وزارتخانه در اختيار «خانه يهود»، دو وزارتخانه در دست «جنبش» و احتمالا يك وزارتخانه در دست «كاديما» خواهد بود.
راديو فردا تصريح كرد: نتانياهو در حالي دولت جديد خود را تشكيل مي دهد كه جايگاه سياسي وي بسيار ضعيف تر از گذشته شده و همه ناظران اتفاق نظر دارند كه اين يائير لاپيد خواهد بود كه دستور كار دولت تازه را عملا تعيين خواهد كرد.

آن روز كه منفعل بوديد اروپايي ها شما را احترام كردند؟!

هاشمي رفسنجاني سياست خارجي را متهم به دشمن تراشي كرد.
وي در ديدار «صنعتگران و توليدكنندگان عضو خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ايران» يكي از علل اوضاع نابسامان اقتصادي فعلي را سياست خارجي تهاجمي و دشمن تراشي هاي بي دليل چند سال گذشته خواند و با انتقاد از اظهارنظرهاي غيركارشناسي و مخل روابط خارجي با ساير كشورها گفت: سياست خارجي يك كشور پشتوانه پويايي و رشد داخلي يك كشور و بالعكس به حساب مي آيد و اگر مي خواهيم اقتصاد كشور سامان مناسب بيابد و چشم به بازارهاي جهاني داشته باشد، بايد سياست خارجي به دور از تنش و همراه با دوستي با ساير كشورها پيشه كنيم تا بتوانيم از امكانات دوستان واقعي مان در خارج و ايرانيان خارج از كشور كمال استفاده را ببريم.

وي خاطرنشان كرد: ما در سياست خارجي و منطقه اي مان بايد به گونه اي عمل كنيم كه همكاران و دوستانمان را خود انتخاب كنيم نه اينكه مجبور به انتخاب دوست از ميان معدود كشورهاي كم اهميت باشيم.

شايان ذكر است سياست خارجي تنش زدايي يكطرفه در دولت هاشمي، در قالب توهين آميز «گفت وگوي انتقادي اروپا با ايران» نمود پيدا كرد و عجيب اينكه با وجود اعتمادسازي هاي يكطرفه و سياست انفعال و دفاع، شخص آقاي هاشمي از سوي يك دادگاه آلمان رسما متهم به تروريسم شد كه همچنان اين اتهام باقي مانده است.همچنين در سال 75 به خاطر گستاخ شدن طرف غربي، سفراي اتحاديه اروپا در اقدامي هماهنگ اقدام به ترك ايران كردند.

آمريكاي خسته بازي را در سوريه باخته است

روزنامه هاي عرب زبان منطقه آمريكا را در بحران سوريه و در مقابل ايران بازنده توصيف مي كنند. همزمان وزير خارجه روسيه اعلام كرد محال است روسيه از اسد بخواهد كه كنار برود، چرا كه موضع مسكو مداخله جويانه نيست.

روزنامه سعودي الحيات در تحليلي ايران را بازيگر اصلي در سوريه توصيف كرده و نوشت: كساني كه اوضاع سوريه را پيگيري مي كنند به خوبي مي دانند كه سوريه به شكل استثنايي و خارق العاده مقاومت كرده است. اين امر اصلا عجيب نيست. موضوع به تفاوت نظام سوريه با ديگر نظام هاي عرب منطقه مربوط مي شود. حكومت سوريه ريشه اي عميق دارد كه در كشورهاي درگير بهار عربي ديده نمي شد. حتي جدايي برخي اعضاي ارتش به ستون فقرات رژيم نرسيد تا شاهد فروپاشي باشيم.

اين روزنامه مي افزايد: برخي مي گويند كه روسيه در اين نبرد توانست موقعيت و جايگاه خود را براي دستيابي به هرگونه راه حل در منطقه تثبيت كند. با اين حال و عليرغم اهميت نقش روسيه در شوراي امنيت و بيرون آن، واقعيت اين است كه بازيگر اصلي در سوريه، ايران است نه روسيه. اين ايران است كه باعث عدم سقوط نظام سوريه شده و هيچ راه حلي بدون موافقت ايران قابليت اجرايي ندارد.

الحيات با بيان اين كه آمريكا در سوريه برنده نمي شود، نوشت: وضعيت سوريه محدوديت نقش آمريكا در دوره اوباما را ثابت كرده و نشان داده كه آمريكاي اوباما بسيار خسته و مردد است و توان دست زدن به هيچ سياست متهورانه اي را ندارد.در همين حال روزنامه النهار چاپ لبنان نوشت: برنده نهايي توافق مسكو و واشنگتن درباره پرونده سوريه، ايران است.

روشن است كه ايالات متحده آمريكا در وضعيت سخت اقتصادي گرفتار شده و اين مسئله سبب شده است تا براي بيرون كشيدن نيروهايش در منطقه تعجيل كند. در عين حال قصد دارد تمركز استراتژيك خود را به جنوب شرق آسيا بكشاند تا بتواند با «قرن چيني» مقابله كند.

النهار افزود: وقتي كه علي اكبر صالحي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس خبري اش با معلم مي گويد كه بشار اسد در انتخابات رياست جمهوري سال 2014 شركت مي كند و فقط مسئله «انتقال سياسي» باقي مي ماند، روشن است كه كوتاه نمي آيد.

اگر بحران سوريه بخواهد به ايران سرايت كند آنگاه شرايطي به وجود مي آيد كه نه تنها اسرائيل دگرگون مي شود بلكه دگرگوني هايي در آمريكا نيز رخ خواهد داد، كه به دنبال آن شاهد جنگ در منطقه خواهيم بود. در عين حال باعث از بين رفتن ثروت هاي آمريكا به دليل سرمايه گذاري هاي نفتي اش در منطقه و نابودي نيروي نظامي اش خواهد شد.

از سوي ديگر سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه در مصاحبه با بي بي سي تصريح كرد: اين احتمال وجود ندارد كه مسكو به بشار اسد بگويد از سمت خود كناره گيري كند.لاوروف گفت: كار ما اين نيست كه تصميم بگيريم چه كسي بايد سوريه را رهبري كند. اين مردم سوريه هستند كه بايد در اين باره تصميم بگيرند».

او همچنين با رد احتمال درخواست روسيه از بشار اسد براي كناره گيري، گفت: «مي دانيد كه ما جزيي از بازي تغيير رژيم نبوده ايم. ما با مداخله در امور داخلي كشورها مخالفيم».لاوروف گفت: «اگر همه ما هماهنگ عمل نكنيم، به دو طرف نگوييم كه راه حل نظامي را نمي خواهيم و اين كه نمي خواهيم سوري هاي بيشتري جان بسپارند و اگر نگوييم كه از آنها مي خواهيم به جد با هم گفتگو كنند اين بحران ادامه مي يابد و خون هاي بيشتري ريخته مي شود».

اپوزيسيون بخت برگشته به چه ماند؟ ... به تاجر ورشكسته!

«گردهمايي گروه هاي مختلف اپوزيسيون، تجمع عده اي تاجر ورشكسته است.»
پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو وابسته به طيفي از مخالفان مقيم آمريكا در تحليلي نوشت: مدت هاست شاهديم كه افرادي، چند نفر چند نفر، به نام اپوزيسيون دور هم جمع مي شوند و بيانيه و اعلاميه مي دهند و منشور صادر مي كنند و نتيجه اي نمي گيرند و مي روند تا مدتي بعد با نامي جديد دوباره گرد هم بيايند و روز از نو روزي از نو. اين دور تسلسل سال هاست ادامه دارد و ما را گرفتار كرده است.

نويسنده مي پرسد: مشكل كجاست؟ آيا اگر اين جمع هاي ده بيست نفري به سد [صد] و دويست نفر افزايش يابد مشكل گشوده خواهد شد و مردم به حركت درخواهند آمد؟ تصور نمي كنم. مشكل از تعداد نيست از جاي ديگر است.وي اضافه مي كند: «اعتماد» آن حلقه گمشده است. اين گردهمايي هاي ادواري به آن مي ماند كه عده اي تاجر ورشكسته دور هم گرد بيايند و اعلاميه تأسيس شركتي را صادر كنند كه سرمايه اش بدهي هاي آنهاست.

سكولاريسم نو در ادامه با مرور سوابق خيانت طيف ها و گروه هاي ضد انقلاب كه باعث شده منفور ملت ايران شوند، يادآور مي شود: «عده اي سربلند كرده اند و مدعي هستند اصلاً موجوديت خود ايران را قبول ندارند. پس چگونه مي توان در اين وضع صحبت از منافع ملت ايران كرد و در راه خواست ها و منافع اين ملت گام برداشت.

وقتي مجاهدين [ منافقين] به استخدام صدام درمي آيند و در داخل شهرهاي ايران بمب مي گذارند چه كسي ادعاي وطن پرستي آنها را مي پذيرد؟ وقتي رضا پهلوي كودتاي 28 مرداد را افسانه مي شمرد چه كسي مستقل بودن و دموكرات بودن او را باور مي كند؟ وقتي گروه هايي اول از همه به تجزيه و پاره پاره شدن ايران مي انديشند چه كسي به آنها اعتماد مي كند»؟

*وطن امروز:

پشت‌پرده آزادي‌ فوري عوامل روزنامه‌ هتاك

محمدمهدي امامي ناصري، مدير مسؤول روزنامه مغرب كه از روزهاي اول مهرماه تا هفته اول بهمن، يعني حدود 4 ماه را به اتهام مسائل غيرمطبوعاتي (به‌گفته سخنگوي دستگاه قضايي) در بازداشت بسر برده بود، هفته گذشته مجددا بازداشت شد اما اين بار اتهام وي مطبوعاتي بود و مدت زمان بازداشت او كمتر از يك روز. بر اساس گفته‌ سردبير اين روزنامه، علت بازداشت امامي‌ناصري و دبير سياسي روزنامه‌اش، انتشار يك يادداشت بوده است.

اين يادداشت كه حاوي توهين‌هاي كم‌سابقه‌اي به مقامات عاليرتبه نظام بود، در شماره دهم دور جديد انتشار روزنامه مغرب به چاپ رسيد. اگرچه سردبير مغرب در ساعات اوليه بازداشت 2 تن از عوامل روزنامه تلاش كرد با اين توجيه كه در يادداشت مزبور به جغرافياي سياسي خاصي اشاره نشده است، قبح اهانت موجود در آن را توجيه كند.

در عين حال، اطلاعات رسيده به خبرنگار رجانيوز حاكي‌ است پيگيري‌هاي مستمر و فشارهاي یکی از نمایندگان مجلس براي آزادي فوري امامي‌ناصري با وجود اقدام هتاكانه‌ روزنامه مغرب تاثير زيادي داشته است و همچنين در حالي ‌كه برخي اعضاي هيات نظارت بر مطبوعات بر تشكيل جلسه اضطراري براي تصميم‌گيري درباره ادامه انتشار روزنامه مغرب اصرار داشته‌اند، این نماینده با اين اقدام مخالفت كرده است.

در اين زمينه، يك منبع آگاه به رجانیوز گفت مطهري روابط نزديكي با امامي‌ناصري دارد و امامي‌ناصري در زمان انتخابات مجلس نهم، رسما در روزنامه فرهنگ آشتي (كه پيش از روزنامه مغرب منتشر مي‌كرد)، براي مطهري تبليغ و حتي بسته‌هاي پيامكي تبليغاتي ارسال مي‌كرد.

آخرين جزئيات پرونده مهدي هاشمي

معاون اول قوه قضائيه گفت: بر اساس اعلام رسمی قوه قضائیه، رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی برعهده قاضی ناصر سراج، معاون

سیاسی ـ امنیتی دادستان کل کشور است كه هنوز در حال مطالعه پرونده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد ابراهيم رئیسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرين وضع رسيدگي به پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: همانطور که اعلام شده پرونده مهدی هاشمی آماده شده و در اختیار قاضی پرونده قرار گرفته است. معاون اول قوه‌ قضائیه ادامه داد: کیفرخواست مهدی هاشمی صادر شده و منتظر اتمام مطالعه قاضی سراج هستیم تا پس از اتمام مطالعه وقت دادگاه تعیین شود

*خراسان:

تاکيد دولت براي تفسير مجدد از قانون اساسي درباره صداوسيما

بر اساس ابلاغيه اخير دولت به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور که در قالب بسته اجرايي سازمان صدا و سيما و توسط رحيمي معاون اول رييس جمهور صورت گرفته با اشاره به کاهش درآمد آگهي هاي راديويي و تلويزيوني به دليل فراگير شدن روش هاي مدرن تبليغي، تاکيد شده است که «تفسير مجدد از قانون اساسي براي حرکت به سمت ايجاد يک سازمان رگولاتور با شبکه هاي خصوصي يک ضرورت در شرايط فعلي و آينده است».

کشف استانداري که تعرفه ويزيت پزشکان را تعيين مي کند

علي رغم اينکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، شوراي عالي بيمه سلامت مکلف به بازنگري و تعيين تعرفه خدمات سلامت براي کليه ارائه دهندگان اين خدمات در بخش هاي خصوصي و دولتي کشور است، يکي از استانداران مستقر در مرکز کشور با ابلاغ تعرفه هايي متفاوت با بخشنامه شوراي عالي بيمه، پزشکان و مردم اين استان را مکلف به رعايت بخشنامه خود کرده بود که با شکايت تعدادي از مردم، اين فرد هم اکنون تحت پيگرد قانوني قرار گرفته است.

*آرمان:

قهر سفیر پاکستان در آمریکا

شنیده شد که در پی درخواست احزاب اپوزیسیون پاکستان مبنی بر عزل فوری سفیران این کشور پیش از انتخابات آتی، سفیر پاکستان در آمریکا از سرگیری دوباره وظایفش را رد کرد و به کشورش بازگشت. فرارو نوشت؛ منابع مطلع از این خبر اعلام کردند که خانم شری رحمان، سفیر پاکستان در آمریکا که این روزها در اسلام‌آباد به‌سر می‌برد، تا روی کار آمدن یک دولت موقت بر سر پست خود باقی می‌ماند.

چند روز پیش «چودری نثار علی خان»، رهبر اپوزیسیون در مجمع ملی و رهبر مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز عزل فوری تمامی سفیران این کشور را خواستار شد. وی به‌ویژه بر عزل شری رحمان و وجید شمس‌الحسن، کمیسر عالی پاکستان در انگلیس که هر دو از اعضای حزب مردم پاکستان هستند، اشاره کرد.

شکایت ایران از کارگردان و تهیه‌کننده «آرگو»

شنیده شد که دبیر همایش شعبده ‌هالیوود از شکایت علیه تمام کارگردانان و سرمایه‌گذاران ‌هالیوود که در تولید فیلم‌های ضدایرانی نقش داشته‌اند از جمله عوامل آرگو، خبر داد. تابنک نوشت؛ مهرمحمد لسانی دبیر برگزاری همایش «شعبده ‌هالیوود» با اعلام این خبر که وکیل منتخب برای شکایت از‌هالیوود به تهران وارد شده است، گفت: ایزابل کوتان‌پیر جزو معدود وکلای بین‌المللی است که پرونده‌هایی را از این دست که به‌گونه‌ای ضدصهیونیسم است، قبول می‌کند.

به محض ورود وی به ایران جلسات مختلفی درباره چگونگی تنظیم شکایت مورد نظر برگزار شد تا با ارائه مستندات و مشاوره‌های رسانه‌ای ماده شکایت لازم را با همکاری دستگاه‌های فرهنگی تنظیم کند. به گفته وی، بخشی از هزینه دستمزد این وکیل به صورت پیش‌پرداخت برای عقد قرارداد پرداخت شده است.

 اولین واکنش فیدل کاسترو به مرگ چاوز

شنیده شد که چاوز آرزو می‌کرد هر وقت وظایف انقلابی‌مان محقق شود او مرا در دوران بازنشستگی و برای استراحت در کنار رودخانه آرائوکا به ونزوئلا دعوت می‌کند. به شوخی به او می‌گفتم این آرزویی است که هرگز محقق نخواهد شد. عصرایران نوشت: فیدل کاسترو رهبر بازنشسته کوبا در نخستین واکنش رسمی به خبر مرگ هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا گفت که کوبا بهترین دوست خود را از دست داده است.

کاسترو در یادداشتی که روز دوشنبه در روزنامه «گرانما» (ارگان حزب کمونیست کوبا) نوشت مرگ چاوز را اتفاقی بسیار ناگوار و چاوز را بهترین دوست تاریخ کوبا خواند. کاسترو این یادداشت اندوه‌بار خود را با این جمله به پایان برده است: «تا پیروزی پایدار، دوست فراموش‌نشدنی». گفتنی است کاسترو 86 ساله مراد هوگو چاوز رئیس‌جمهوری چپگرای ونزوئلا بود.

احمدی‌نژاد به دانشگاه شریف نمی‌رود

شنیده شد که رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: رئیس‌جمهور مختار است در هر مکانی که صلاح می‌داند حضور یابد ولی بعید می‌دانم که به دانشگاه شریف بیاید. فرارو نوشت؛ رضا روستاآزاد با بیان اینکه اطلاعی از برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور ندارم، افزود: بعید می‌دانم احمدی‌نژاد به دانشگاه شریف بیاید.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه شایعه شده است احمدی‌نژاد روز دوشنبه در دانشگاه شریف حضور می‌یابد، ادامه داد: شایعه شده بود که رئیس‌جمهور در دانشگاه شریف حضور می‌یابد ولی این مساله انجام نشد و با توجه به افتتاح خط لوله نفت ایران و پاکستان و حضور احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه امروز هم امکان حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه شریف نیست.

حراج 18 قلم از هدایای احمدی‌نژاد

شنیده شد که 18 قلم از هدایایی که به رئیس‌جمهور اهدا شده بود بعد از ظهر دوشنبه در کاخ سعد‌آباد به نفع مددجویان به حراج گذاشته شد. فردا نوشت؛ حسین بدخشان، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در مراسم، دومین مرحله از فروش خیریه هدایای رئیس‌جمهوری به نفع مددجویان و معلولان بهزیستی که با جمعی از نیکوکاران در سالن حافظیه مجموعه کاخ سعدآباد برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته نیز حدود 22 قلم از هدایای رئیس‌جمهوری در یک حراج خیریه و با حضور خیرین و نیکوکاران فروخته شد اظهارداشت: در مرحله نخست از فروش 22 قلم هدایای رئیس‌جمهور حدود 430 میلیون تومان جمع‌آوری شد و عواید فروش این هدایا در بخش مسکن معلولان و مددجویان هزینه شد.

حسن روحانی مهمان جامعه وعاظ

شنیده شد که نشست هفتگی جامعه وعاظ، دیشب با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. شفاف نوشت؛ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه روحانیت مبارز، در این جلسه موضوعات و مسائل موجود کشور مطرح و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

جمع‌آوری پنجره

شنیده شد که ویژه‌نامه «پنجره» به‌دستور مدیران این هفته‌نامه از روی دکه‌ها جمع‌آوری شد. علی رجبی، دبیر سیاسی هفته‌نامه پنجره با رد کردن این شایعه که جمع‌آوری ویژه‌نامه پنجره توسط اشخاص دیگری به‌جز مسئولان این نشریه انجام شده است، توضیح داد: جمع‌آوری این ویژه‌نامه به صلاح‌دید خود آقای زاکانی، مدیرمسئول نشریه بوده و بدون وجود هیچ فشاری این ویژه‌نامه جمع‌آوری شده است. او درباره دلیل این اقدام گفت: قرار است تغییراتی در عکس روی جلد مجله ایجاد شود و در چند روز آینده، بدون هیچ تغییری در مطالب‌، ویژه‌نامه نوروزی پنجره در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

تاسیس شرکت هرمی توسط یک کاندیدا

شنیده شد که یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پیش از این هم سوابقی در استفاده از روش‌های کشورهای غربی در انتخابات داشته است اقدام به راه‌اندازی سامانه حمایت‌های هرمی از خود کرده است. شفاف نوشت؛ یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پیش از این هم سوابقی در استفاده از روش‌های کشورهای غربی در انتخابات داشته است اقدام به راه‌اندازی سامانه حمایت‌های هرمی از خود کرده است.

این فرد که در فضای مجازی هم به شدت فعال است بسیار می‌کوشد تا در نظرسنجی‌های اینترنتی هم تاثیرگذار شده و نتایج را به نفع خود نشان دهد. حتی ستاد وی در یکی از شهرستان‌های غرب کشور علنا به مردم توصیه کرده است که با شرکت در نظرسنجی سایت تبیان به فرد مذکور رای بدهند تا نتایج رای‌گیری به نفع این کاندیدا تغییر کند.

*تهران امروز:

علل نابساماني ‌كشور از ديد هاشمي رفسنجاني

اكبر هاشمي رفسنجاني در ديدار صنعتگران و توليدكنندگان عضو خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ايران، با ابراز تأسف از اجرا شدن تنها چند درصد از اهداف برنامه چهارم توسعه كشور، بي‌قانوني، بي‌برنامگي و غرور بيجا را از عوامل موثر نابساماني‌هاي كشور عنوان كرد.

هاشمي رفسنجاني پرسيد: چطور مي‌شود بدون توجه به اسناد بالادستي چون سند چشم‌انداز و اصل قانون اساسي و نيز برنامه‌هاي ساله مصوب مجلس شوراي اسلامي، ادعاي توسعه و رشد توليد كشور را داشت؟وي انحلال سازمان برنامه و بودجه و شوراهاي تخصصي و اقتصادي كشور همچون شوراي پول و اعتبار كه به مثابه مغز متفكر و هيات مديره اقتصاد كشور به حساب مي‌آمدند را از عوارض اقدامات جزيره‌اي اقتصادي و بي‌قانوني و بي‌برنامگي خواند.

به گزارش آخرين نيوز، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، درآمد ميلياردي نفتي كشور طي سال گذشته را يادآور شد و افزود: انتظار اين بود كه با اين درآمد عظيم و نيز وجود استعدادهاي انساني بي‌نظير كشور و در پرتو اسناد بالادستي و برنامه‌هاي چند ساله، انقلاب اقتصادي مدنظر رهبري معظم انقلاب در كشور اتفاق بيفتد اما اكنون سازمان‌هاي نظارتي به‌دنبال اين هستند كه اين درآمد عظيم، كجا و چگونه هزينه شده كه مابه‌ازاي خارجي مورد انتظار را نداشته است؟

عضو مجلس خبرگان رهبري با يادآوري نقش تحريم‌هاي خارجي، يكي ديگر از علل اوضاع نابسامان اقتصادي فعلي را سياست خارجي تهاجمي و دشمن‌تراشي‌هاي بي‌دليل چند سال گذشته خواند و از اظهارنظرهاي غير كارشناسي و مخلّ روابط خارجي با ساير كشورها، انتقاد كرد.

هاشمي رفسنجاني گفت: سياست خارجي يك كشور پشتوانه پويايي و رشد داخلي يك كشور و بالعكس به حساب مي‌آيد و اگر مي‌خواهيم اقتصاد كشور سامان مناسب بيابد و چشم به بازارهاي جهاني داشته باشد، بايد سياست خارجي به دور از تنش و همراه با دوستي با ساير كشورها پيشه كنيم تا بتوانيم از امكانات دوستان واقعي‌مان در خارج و ايرانيان خارج از كشور كمال استفاده را ببريم.

مشايي گزينه اصلي دولتي‌ها نيست

عوض حيدرپور عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگويي با پارسينه درخصوص سومين جشن جهاني نوروز و اعطاي نشان فرهنگ به مشايي گفت:برداشت بنده اين است كه اين رفتارهاي دولت، انتخاباتي است هر چند گزينه رياست‌جمهوري دولت، آقاي مشايي نيست منتها آقاي رئيس‌جمهور سناريوهايي را براي انتخابات پيش رو تعريف كردند و در آن سناريو‌هايي كه طراحي كرده استفاده از همه امكانات دولتي و بهره‌برداري از همه موقعيت‌هايي كه در اختيار ايشان است در دستور كار قرار گرفته است.

از جمله جشن بهار كه از آن استفاده كردند و در اين جشن حرفهايي مطرح شده و بدعت‌هايي را در آن مي‌بينيم.وي افزود:تعاريفي كه آقاي احمدي‌نژاد از مشايي در جشن نوروزي كرده است،به نظر نمي‌رسد در شأن يك رئيس‌جمهور باشد كه بخواهد از امكانات ملي و دولتي كه در اختيارشان است استفاده نا بجا داشته باشد.

حرفهايي كه در اين جشن زده شد و اقداماتي كه انجام شد خارج از عرف و قواعد سياسي و اجتماعي بوده كه در جمهوري اسلامي همه مقيد هستيم و بايد پايبند به آنها باشيم.حيدر پور همچنين خبر داد:آنها در جلسات متعددي بحث كردند و به صورت قطعي گزينه شان را اعلام كردند كه اين گزينه، آقاي مشايي نيست.خبر دقيقي داريم كه گزينه نهايي دولت شخص ديگري است و اين خبر را ما از جلسات انتخاباتي آنها كسب كرده‌ايم. آنها در سناريويي كه تعريف كردند اينگونه بحث‌ها را مد نظر قرار دادند.

عموم ملت ايران مي‌دانند با اين وضعيتي كه رئيس‌جمهور در كشور ايجاد كرد حقيقتا ايشان كفايت سياسي ندارد. جزو سناريوهاي مختلفي كه آنها تدوين كردند اين است كه آرامش كشور را به هر طريق ممكن برهم بزنند و استفاده از اين راهكار، سازوكاري است كه مجلس را به عملي وادار كنند كه نتيجه عكس‌العمل آن، برهم زدن آرامش كشور باشد.

سلطان پتروشيمي تابعيت دوگانه دارد

منابع آگاه خبر مي‌دهند، سلطان پتروشيمي كه چندي پيش با دستور قضايي توسط يكي از نهادهاي امنيتي بازداشت شده است، تابعيت دوگانه دارد.

به گزارش فارس، وي علاوه بر تابعيت ايراني، تابعيت انگلستان را نيز در اختيار دارد و شهروند اين كشور محسوب مي‌شود. تابعيت دوگانه سلطان پتروشيمي يادآور تابعيت دوگانه كانادايي محمود رضا خاوري مديرعامل سابق متواري بانك ملي و بعضي ديگر از مديران ارشد شبكه بانكي و نفت است.

ميرحسين موسوي به احمدي‌نژاد راي داده بود

محمد شريعتمداري وزير بازرگاني دولت اصلاحات و عضو شوراي راهبردي به ايسنا گفت: آقاي موسوي در دور اول انتخابات به آقاي احمدي‌نژاد راي دادند. شما از كسي صحبت مي‌كنيد كه در دور اول صددرصد به آقاي احمدي‌نژاد راي داد. آقاي موسوي و همه اعوان و انصارش در دور اول انتخابات سال 84 به احمدي‌نژاد راي دادند. من با توجه به سني كه دارم بيشتر از شما در جريان حوادث انقلاب و پس از آن بوده‌ام و جريانات را تحليل مي‌كنم.

واكنش احمدي‌نژاد، در صورت رد صلاحيت مشايي

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در همايش اقتدار ملي در پرتو ولايت در حسينيه اعظم زنجان با اشاره به شعار «زنده باد بهار» جريان انحرافي، حمايت قاطع و تاكيد محمود احمدي‌نژاد را از اسفنديار رحيم‌مشايي يادآور شد و گفت: رنگ انتخاباتي جريان انحرافي «سبز بهاري» است.

به گزارش آخرين نيوز، وي با پيش‌بيني بعضي تحركات احتمالي از سوي آقاي احمدي‌نژاد در صورت ردصلاحيت اسفنديار رحيم‌مشايي افزود: عدم اقدام براي برگزاري انتخابات از سوي دولت و بركناري وزيركشور و استعفاي شخص محمود احمدي‌نژاد از اقداماتي است كه احتمال دارد احمدي‌نژاد در صورت ردصلاحيت مشايي صورت بدهد كه در اين‌باره تمام پيش‌بيني‌ها انجام شده است.

پرونده خريد ماكسيما براي وزير اسبق دوباره باز شد

خراسان نوشت:پس از آنكه يكي از وزراي دولت هشتم در زمان مسئوليت خود دستور خريد يك خودرو ماكسيما را صادر و مسئولان مالي اين وزارت‌خانه نيز با پرداخت مبلغ ۳۶ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان، اين دستور را اجرا كردند، مديران اجرا كننده اين دستور به علت تصرف غيرقانوني در اموال دولتي، مورد بازخواست دستگاه‌هاي نظارتي قرار گرفته و محكوم شدند اما با شكايت و پيگيري اين افراد، پرونده مذكور به عنوان تخلف وزير اسبق، مجددا در دستور كار قرار گرفته است.

درخواست بخش خصوصي برای تکرار شعار سال 91

محمدرضا باهنر نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي از درخواست فعالان اقتصادي از رهبر انقلاب براي تكرار شعار سال 91 در سال آينده به‌دليل عدم توفيق در مسائل اقتصادي در سال‌جاري خبر داد. در مجموع در سال91 توفيقي در شعار سال توليد ملي و استفاده از كار و سرمايه ايراني نداشتيم، به همين دليل برخي از فعالان اقتصادي از جمله اتاق بازرگاني و صنايع و معادن رسما از مقام معظم رهبري اين درخواست را مطرح کردند.

*جمهوری:

تلاش غربي ها برای ترسيم چهره‌اي خشن از مسلمانان پاكستان

خبرگزاري‌هاي غربي تلاش مي‌كنند چهره‌اي خشن از مسلمانان پاكستان ترسيم كنند. خبرگزاري فرانسه و شبكه خبري دويچه وله آلمان اعلام كردند: هزاران تظاهر كننده خشمگين در لاهور پاكستان پس از مجادله بر سر توهين به مقدسات، خانه‌ها و اموال متعلق به مسيحيان را به آتش كشيدند.

براساس گزارش‌ها، خشم مسلمانان پاكستان واكنش آنها در برابر اهانت يك جوان مسيحي به پيامبر اسلام مي‌باشد. اين جوان مسيحي روز جمعه بازداشت شد و واكنش مسلمانان روز شنبه صورت گرفت. آنها به منطقه مسيحي‌نشين لاهور رفته و اعتراضات خود را اعلام كردند اما نيروهاي پليس با باتوم به تظاهر كنندگان حمله كردند و آنها را از اين منطقه بيرون راندند.

آمارطلاق در ایران بالا ولی در جهان پائین تر از کشور های دیگر

با اينكه رشد طلاق در ايران در سال‌هاي اخير نگران كننده است، درعين حال ايران در ميان كشورهائي كه طلاق در آنها درحال افزايش است، رتبه آخر را دارد. گزارش‌هاي آماري نشان مي‌دهند فرانسه، روسيه، نروژ، آلمان، كانادا، استراليا با رقم‌هاي بالاي 40 تا 50 درصد در صدر فهرست و ژاپن، چين، تركيه و اردن با رقم‌هاي بالاي 20 تا 30 درصد در رديف‌هاي بعدي قرار دارند و درصد طلاق در ايران 3/16 درصد است كه پائين‌ترين رقم در ميان اين كشورها مي‌باشد.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"