کد خبر: ۱۱۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۷ تير ۱۳۸۹
به گزارش خبرخودرو، معاون سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری سهام سایپا در بورس گفت: عرضه سهام شرکت سایپا در هفدهمین روز کاری به مبلغ 675 تومان از سوی خریداران افزایش یافت .

قیمت سهام سایپا به 675 تومان افزایش یافت

به گزارش خبرخودرو، معاون سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری سهام سایپا در بورس گفت: عرضه سهام شرکت سایپا در هفدهمین روز کاری به مبلغ ۶۷۵ تومان از سوی خریداران افزایش یافت .

سیدمهدی عقدایی درادامه گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو افزود: تا زمانی که پیشنهادهای جدید قیمت از سوی خریداران این خودروسازی بزرگ داخلی ارائه شود رقابت همچنان ادامه پیدا خواهد کرد حتی اگر یکسال به طول بینجامد.

وی در خصوص نزدیکی زمان مجتمع عمومی سالیانه سایپا با توجه به اینکه عرضه سهام آن همچنان ادامه دارد، گفت: با توجه به نزدیکی مجمع عمومی سالیانه سایپا چنانچه سهام در بورس به فروش نرسد تا مدت زمان قانونی که امکان دارد برگزاری مجمع به تعویق خواهد افتاد در غیر این صورت با توجه به اتمام فرصت، معامله متوقف خواهد شد و پس از آن قیمت گذاری جدید انجام و مجددا آگهی فروش سهام داده می شود که معتقدم دیگر کار به ارائه مجدد نخواهد کشید و در همین مرحله به پایان می رسد.

وی در خصوص ورود سازمان تامین اجتماعی به عرصه رقابت گفت: در این رابطه نظر خاصی ندارم ولی همانطور که می دانید ورود این سازمان برای خرید سهام سایپا بر طبق مصوبه دولت صورت گرفته است و از نظر قانونی یعنی قانون اصل 44 مجلس، نهادهای عمومی غیر دولتی می توانند تا 40 درصد سهم بازار را خریداری نمایند بنابراین هیچ منعی راجع به این قضیه وجود ندارد و در همین راستا سازمان خصوصی سازی و هیچ یک از افراد دیگر نمی توانند خلاف این قانون عمل کنند مگر اینکه قانون تغییر کند .

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری سهام در قبال رد دیون دولت گفت: از لحاظ قانونی عمل به این مصوبه و قانون لازم الاجراست زیرا قانون گذار اجازه داده است که نهادهای عمومی غیردولتی می توانند بابت رد دیون دولت سهم دریافت کنند که در قانون قبلی این تسریع صورت نگرفته بود ولی در بودجه سال 89 این مورد تسریع هم شده است بنابراین امری واضح و روشن است.

وی در پایان گفت: زمانی که قانون گذار اجازه ورود این سازمان ها برای خرید سهام را می دهد پس منطبق با خصوصی سازی واقعی است ما نیز باید به عنوان سازمان خصوصی سازی این قانون را اجرا کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"