کد خبر: ۸۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۵ مهر ۱۳۸۸
به گزارش خبرخودرو ، تا پايان سال جاري 20 هزار دستگاه خودرو با موتور اي اف 7 توليد مي شود.

امسال 20 هزار دستگاه خودرو با موتور EF7 توليد مي شود

به گزارش خبرخودرو ، تا پايان سال جاري 20 هزار دستگاه خودرو با موتور اي اف 7 توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس مير جواد سليماني قائم مقام مدير عامل در كيفيت و محصول، با اعلام اين مطلب، گفت: تيراژ توليد موتور ملي اي اف 7 در سال آينده به 140 هزار دستگاه و در سال 90 به 300 هزار دستگاه خواهد رسيد.

وي با اشاره به اين كه سال گذشته 10 هزار دستگاه سمند با موتور اي اف 7 توليد شد، از نصب اين موتور، در ساير محصولات خبر داد و گفت: موتور پژو 405 در سال هاي آتي با موتور اي اف 7 جايگزين خواهد شد.

قائم مقام مدير عامل، ورود قطعه سازان ايراني به عرضه طراحي و توليد قطعات موتوري را از نتايج عرضه موتور اي اف 7 به شمار آورد و گفت: به دليل پيشرفته بودن فناوري موتور اي اف 7 ، قطعه سازان ايراني زمان لازم دارند تا بتوانند قطعات و مجموعه هاي مربوط به اين موتور را با كيفيت و تيراژ بالا تامين كنند.

سليماني ميزان ساخت داخل موتور اي اف 7 را تا كنون 70 درصد عنوان كرد كه با برنامه ريزي هاي انجام شده به زودي به 80 درصد مي رسد.

وي موتور اي اف 7 را ، يكي از چهار موتور برتر جهان و نخستين موتور پايه گاز سوز عنوان كرد كه به توليد انبوه رسيده و از استاندارد يورو 4 برخوردار است.

اين مقام مسوول اظهار داشت: در نتيجه طراحي و توليد موتور ملي اي اف 7 ، ايران به يكي از كشورهاي داراي دانش فني در زمينه موتور پايه گاز سوز تبديل شده كه مهم ترين معيار ملي بودن آن به شمار مي رود و امكان صدور قطعات و موتور با برند ايراني در بازار جهاني را ميسر ساخته است .

سليماني موتور اي اف 7 را داراي 16 سوپاپ ذكر كرد كه ضمن برخورداري از قدرت و گشتاور بالا در حالت گاز، قابليت كار دايم با گاز را دارد و در هر شرايط دمايي با گاز روشن مي شود و هيچ وابستگي به بنزين ندارد.

قائم مقام مدير عامل ايران خودرو، سمند با موتور اي اف 7 را نخستين خودروي ايراني برخوردار از استاندارد يورو 4 ذكر كرد و و گفت: اين خودرو در صورت استفاده مداوم از گاز، تا 250 هزار كيلو متر، به تعميرات اساسي نياز ندارد.

وي با اشاره به اين كه همه كارهاي كاليبراسيون اين موتور در ايران انجام شده ، سيستم اي ام اس يا مديريت هوشمند را از جمله نشانه هاي بالا بودن فناوري اين موتور و دريافت تاييديه از شركت هاي معتبر از قبيل مايرا، ايدايدا و اف اي وي در مورد آلايندگي و دوام موتور را از ديگر ويژگي هاي آن نام برد.

سليماني با بيان اين كه موتور دوم خانواده اي اف 7 يعني موتور 1700 سي سي توربوشارژ نيز پس از گذراندن آزمون هاي دقيق و همه جانبه، بر روي خودرو سمند نصب شده، گفت: طراحي موتور 1400 سي سي نيز به پايان رسيده و با عرضه خودروي متناسب با آن، آمادگي توليد و نصب بر روي محصولات خانواده بي و سي را دارا است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"