کد خبر: ۵۰۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
گروه بین الملل: کشور چین اهداف خودروهای انرژی جدید تازه ای تعیین کرده است که تمامی خودروسازها باید تا سال 2019 با آن ها سازگاری داشته باشند.
برنامه ریزی سفت و سخت چین برای جایگزینی خودروهای سوخت فسیلی با مدل های الکتریکی

گروه بین الملل: کشور چین اهداف خودروهای انرژی جدید تازه ای تعیین کرده است که تمامی خودروسازها باید تا سال 2019 با آن ها سازگاری داشته باشند.

به گزارش خبرخودرو، تا سال 2019، کمپانی های خودروسازی که در کشور چین قصد فروش مدل های خود را داشته باشند، باید سالانه 10 درصد از مجموع فروش آن ها در این کشور انواع مدل خودروهای انرژی جدید باشند. این عدد تا سال 2020 طبق گزارش رویترز به 12 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

دولت چین قصد دارد در نهایت فروش خودروهای دیزلی و بنزینی جدید را منع کند، ولی خودروسازها فشار زیادی روی مقامات این کشور وارد کرده اند تا آن ها اهدافی واقع بینانه برای این منظور وضع نمایند.

شرکت فورد، در بیانیه ای که به پشتیبانی از این تصمیم جدید دولت منتشر شده، گفته که قطعا از این قوانین جدید پیروی خواهد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده: "ما از برنامه صنعت خودروی چین برای افزایش سهم خودروهای انرژی جدید در بازار استقبال کرده و قطعا از این قوانین جدید وضع شده توسط دولت این کشور تبعیت خواهیم کرد."

جنرال موتورز نیز با انتشار بیانیه ای مشابه اعلام کرده: "شرکت ما قطعا با تبعیت از این قوانین روز به روز پیشرفت خواهد کرد. این تلاش های مشترک دولت چین و کمپانی های خودروسازی بدون شک موجب بهبود تصویر خودروهای انرژی جدید در اذهان مصرف کنندگان خواهد شد. جنرال موتورز ظرفیت و توانایی لازم برای تولید خودروهای انرژی جدید را در چین دارد."



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"