کد خبر: ۵۰۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است : باید سياست های صنعت خودرو در ابعاد كمي و كيفي مورد بازنگري جدی قرار گیرد.

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است : باید سياست های صنعت خودرو در ابعاد كمي و كيفي مورد بازنگري جدی قرار گیرد.

امرالله امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : امروز بازنگري سیاست ها در حوزه كيفي، عرضه محصولات جدید و توسعه برند سازي و صادرات و همچنین ارتقاء بهره وري از اقدامات مهم در حوزه سياست گذاري هاي صنعت خودرواست .

وی همچنین بر تحول در ساختارهاي مديريتي صنعت خودرو ایران تاکید کرد و گفت : با تحول در این حوزه جریان پروسه توليد نیز دچار تغییر و تحول شده و مسلما شرايط براي توليد خودروي رقابت پذير فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت : البته فضای فراهم شده می تواند در رفع انحصار از تولید و ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو ایران نقش مهمی داشته باشد.

وی تاکید کرد : در صورتی که دولت با اعمال برخی اصلاحات و تغییرات زمینه را برای مدیریت بهتر هزینه‌ تولید و افزایش بهره وری در صنعت خودرو فراهم کند مطمئنا به زودی شاهد تناسب در قیمت و کیفیت خودروهای داخلی خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد : مدتهاست مسائلی چون بهره های بانکی و همچنین اعمال مدیریت های دولتی بر مجموعه های خودروسازی باعث کاهش بهره وری و افزایش هزینه‌ تولید در صنعت خودرو شده است.

امینی تاکید کرد : وجود هزینه سربار، بهره وری و کارایی پایین و عدم تولید بر مبنای مقیاس اقتصادی ، از جمله مشکلاتی است که باید در شرکتها حل شود تا هزینه تمام شده تولید خودرو منطقی شود.

وی در ادامه بازار خودرو ایران را تشنه تنوع و طراحی پلت فرم های جدید دانست و گفت : در صورت حرکت خودروسازان در این مسیر است که رقابت پذیری ، صادرات و کیفیت در صنعت خودرو محقق شده و بازار عرضه و تقاضا خودرو در ایران رونق خواهد یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"