کد خبر: ۵۰۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
گروه بین الملل: مقامات کالیفرنیا به ممنوعیت فروش خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی فکر می کنند در حالی کشورهایی در اروپا و هم چنین چین نیز در پی اجرای این طرح هستند.
گروه بین الملل: مقامات کالیفرنیا به ممنوعیت فروش خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی فکر می کنند در حالی کشورهایی در اروپا و هم چنین چین نیز در پی اجرای این طرح هستند.

به گزارش خبرخودرو، فرماندار کالیفرنیا، Jerry Brown به همراه رئیس هیئت مدیره منابع هوایی کالیفرنیا، Mary Nichols از احتمال به ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی خبر داد. انگلستان، فرانسه و چین نیز به ممنوعیت خودروهای آلاینده روی آورده اند و Brown فکر می کند دلیلی ندارد که کالیفرنیا نتواند چنین طرحی را اجرا کند.

Nichols طی مصاحبه ای اظهار داشت: "من پیام های زیادی از فرماندار داشتم که در آن ها سوال کرده بود چرا تاکنون کاری انجام نداده ایم. فرماندار مشخصا گفته بود چرا ما نتوانیم کاری که چین انجام داده را انجام دهیم."

کالیفرنیا ایالتی است که خودروها در آن بسیار محبوب هستند. بر أساس اطلاعات به دست آمده، بیش از دو میلیون خودروی سواری در سال گذشته در کالیفرنیا ثبت شده اند که این منطقه را به بازاری بزرگ تر از فرانسه و ایتالیا برای فروش خودرو تبدیل کرده است. اگر دولت تصمیم بگیرد فروش خودروهای سوخت فسیلی در این ایالت را ممنوع کند، تاثیر قابل توجهی بر صنعت خودرو به طور کلی خواهد داشت.

به نظر می رسد کالیفرنیا مجبور است برخی موارد را نادیده بگیرد تا این ممنوعیت را اجرا کند. این ایالت اجازه دارد قوانین آلایندگی محیط زیست خود را تصویب کند اما به نظر نمی رسد دفتر ترامپ در این صورت باز هم چنین اجازه ای را صادر کند. در واقع شاید ممنوعیت فروش خودروهای داخلی در کالیفرنیا باید از طریقی دیگر اجرا شود. به عنوان مثال قوانین ثبت و یا محدودیت هایی در جاده ها می توانند راهی برای اجرای این طرح باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"