کد خبر: ۵۰۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
به گزارش خبرخودرو، رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت هرچه سریعتر لایحه ایجاد شورای عالی ایمنی حمل و نقل را به مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرخودرو، رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت هرچه سریعتر لایحه ایجاد شورای عالی ایمنی حمل و نقل را به مجلس ارائه کند.

محمدرضا رضایی کوچی که به منظور بازدید از طرح های عمرانی و فرودگاه دشت ناز به استان مازندران سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت: در کنار محورهای اصلی جاده‌ای استان مازندران و توسعه فرودگاه ساری برخی پروژه‌های عمرانی دیگر همانند ساخت پل در مکان های مورد نیاز مورد توجه کمیسیون عمران قرار می گیرد که با حمایت وزارت راه و شهرسازی رفت و آمدهای مردم تسهیل شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره حجم بالای تصادفات جاده‌ای و اقدامات کمیسیون عمران در این باره افزود: متأسفانه سالانه 16 هزار نفر در کشور در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که تعداد تصادفات از یک جنگ بیشتر است که تقریباً 3 برابر تعداد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند مصدوم می‌شوند که در این باره باید فکر اساسی شود.

وی با بیان اینکه از سال92 تاکنون شاهد اقدامات مفید در کشور هستیم که به کاهش تصادفات و فوتی‌ها منجر شده است، ادامه داد: آمار جان باختگان تصادفات جاده ای از 20 هزار نفر در سال به 16 هزار نفر رسیده است که پیش بینی میشود با شرایط موجود و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد با این روند فعلی شاهد افزایش تصادفات و تعداد فوتی ها خواهیم بود.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی در تصادفات جاده‌ای دخیل است، یادآور شد: کیفیت خودروها، وضعیت جاده‌ها، آموزش رانندگان و نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل در تصادفات جاده‌ای دخیل هستند لذا کمیسیون عمران بر اساس ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس در حال تهیه گزارشی درباره علل تصادفات جاده‌ای است که این گزارش به مردم و صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این گزارش کوتاهی و قصور دستگاه‌ها مشخص می‌شود، افزود: اگر در این بخش به قانون نیاز باشد، قانون متناسب وضع شود و اگر دستگاهی نیاز به حمایت دارد از آن دستگاه حمایت شود البته به صورت کلی کمیسیون عمران به دنبال این است شورایی ایجاد شود به نام شورای عالی ایمنی و حمل و نقل چرا که تاکنون تنها مسئول ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بوده است اما باید سطح آن ارتقاء یابد و حداقل به سطح معاون اول رئیس جمهور برسد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته دولت لایحه‌ای در این باره به مجلس ارائه داد که پس از مدتی که کمیسیون روی آن کار می‌کرد به دولت بازگرداند، ادامه داد: امیدوارم دولت هر چه سریعتر این لایحه را به مجلس ارسال کند تا بتوان این شورا را تشکیل داد چرا که برای کاهش تصادفات تمامی دستگاه‌ها باید دخیل شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد، که امیدوارم با تشکیل شورای عالی که باید در سطح معاون اول رئیس جمهور باشد شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"