کد خبر: ۵۰۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه متولی سرویس مدارس بخش های مختلفی هستند، افزود: همین مساله باعث کاهش نظارت در این بخش شده است.
متولی نظارت بر نرخ سرویس مدارس چه کسی است ؟


به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه متولی سرویس مدارس بخش های مختلفی هستند، افزود: همین مساله باعث کاهش نظارت در این بخش شده است.

محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت: نظارت شهرداری صرفا بر روی آن دسته از شرکت هایی است که تحت پوشش یا نظارت سازمان تاکسیرانی هستند و می توان نرخ های مصوب را اعمال و بر آنها نظارت کرد.

وی با تاکید بر اینکه صرفا سرویس های مدارس تاکسی های شهری نیستند، ادامه داد: این بخش نیاز به همکاری آموزش و پرورش، انجمن اولیا مربیان و راهنمایی و رانندگی دارد تا بتوان در این بخش نظارت بیشتری را اعمال کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عدم حضور مسئولان آموزش و پرورش در جلسه کمیته ایمنی کمیسیون عمران و حمل و نقل را نمی توان خیلی سریع، بی توجهی به این مساله عنوان کرد، افزود: انشاءالله در جلسات آینده این کمیته شاهد حضور مسئولان آموزش و پروش نیز خواهیم بود.

علیخانی با تاکید بر توجه ویژه بر سرویس مدارس و ایمنی آنها گفت: برای ساماندهی بیشتر سرویس مدارس، حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری می تواند لایحه ای را تهیه و به شورای شهر ارائه کند تا مراحل قانونی آن طی شود.

عضو شورای شهر با تاکید به اینکه اعتقاد داریم قبل از وقوع هر حادثه ی تلخی باید اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرد، ادامه داد: در خصوص سرویس های مدارس در حال حاضر صرفا هماهنگی ها و تاکیدات برای رعایت و اجرای قوانین و مقررات موجود می باشد.

وی با بیان اینکه اصولا نظارت بر تمامی سرویس های درون شهری باید توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری انجام شود، افزود: خارج از نظارت های سازمان امکان به وجود آمدن هر نوع حادثه ای وجود دارد، چنانچه در بین این سرویس ها خودروهایی با ایمنی کم و یا بدون معاینه فنی و یا رانندگان بی صلاحیت وجود دارند که قوانین رانندگی را رعایت نمی کنند و پیشنهاد ما به آموزش و پرورش و مدارس استفاده از خدمات سرویس های تحت نظارت سازمان تاکسیرانی می باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: در این صورت است که شهرداری می تواند در مقابل هرگونه مشکلی مسئول و پاسخگو باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"