کد خبر: ۵۰۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان می گوید : تاکنون هیچ قطعه ای در جریان عرضه محصولات جدید به تولید انبوه نرسیده است هر چند انتظار می رود از ابتدای سال جدید میلادی تامین قطعات جدید بر اساس برنامه ریزی خودروسازان آغاز شود.

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان می گوید : تاکنون هیچ قطعه ای در جریان عرضه محصولات جدید به تولید انبوه نرسیده است هر چند انتظار می رود از ابتدای سال جدید میلادی تامین قطعات جدید بر اساس برنامه ریزی خودروسازان آغاز شود.

پیمان یزدان بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه تاکنون داخلی سازی خودرو پژو 2008 آغاز نشده است ، تاکید کرد : همچنان خودروسازان و قطعه سازان در مرحله عقد قرارداد قرار دارند و هر چند قطعه سازانی که قراردادی را در این زمینه منعقد کردند نیز نمونه قطعات را برای تست اولیه و تایید به فرانسه ارسال کردند.

وی گفت : اگر تاکنون پژو 2008 در داخل تولید نشده به جهت این است که تاکنون هیچ قطعه ایرانی بر روی آن نصب نشده و کلیه قطعات وارداتی است.

وی همچنین با توجه به برخی آمارها در خصوص تولید و داخلی سازی خودروهای جدید تصریح کرد : البته اطلاع از جزییات تولیدات جدید باید از شرکتها دریافت شود .

وی گفت : هم اکنون خودرو پژو 2008 که در ایران عرضه می شود 100 درصد قطعات آن به صورت سی کی دی و یا سی بی یو وارد می شود و تنها مونتاژ اولیه آن در ایران صورت می گیرد .

وی در ادامه با توجه به موضوع پیوست قراردادهای قطعه سازی در کنار قراردادهای اصلی خودروسازان اظهار داشت : اینکه در جریان سرمایه گذاری مشترک خودروسازان خارجی در ایران بتوانیم آنها را در خصوص شرایط و مراحل قراردادها ملزم نموده و جزییات داخلی سازی ها دیده شود، بسیار بحث درست و تایید شده ای است.

این فعال در صنعت قطعه سازان کشور تاکید کرد : البته در برخی از موارد باید زمان داخلی سازی و نوع قطعات تولیدی جابه جا شود به عنوان مثال در جریان قراردادها ، تولید برخی از قطعات های تک و دارای دانش فنی بالا جزء موارد داخلی سازی محسوب نمی شود و عمدتا تمایل شرکتها بر این است که از خارج وارد و تامین شود این مساله به این مفهوم است که خارجی ها خواستار دستیابی قطعه سازان ایرانی به تکنولوژی روز جهانی نیستند.

یزدان بخش افزود : باید در طول سرمایه گذاری مشترک انتقال تکنولوژی در تولید بسیاری از قطعات خاص نیز مورد تاکید قرار گیرد و این الزام خودروسازان به منظور زمانبندی داخلی سازی قطعات و انتخاب نوع قطعات به نحوی صورت گیرد که قطعه سازان ایرانی نیز صاحب تکنولوژی قطعات های تک شوند.

وی گفت : امروز برخی از قطعات های تک در حوزه قطعه سازی وجود دارد که همچنان در ایران داخلی سازی آنها صورت نمی گیرد و خودروسازان خارجی نیز تمایلی به انتقال تکنولوژی و داخلی سازی این قطعات در ایران ندارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"