کد خبر: ۴۸۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریالی ایدرو در 18 طرح

یه گزارش گروه صنعت خبرخودرو، ایدرو ۱۸ طرح را در دست اجرا دارد که با ۶۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ، اشتغال زایی حدود ۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

منصور معظمی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مراسم نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس ایدرو با بیان اینکه خدمات دکتر نیازمند روشن ، شفاف و مورد نظر همه دلسوزان بخش صنعت است گفت : فلسفه تاسیس ایدرو کمک به صنعتی شدن کشور است تا پس از ایجاد صنایع آنها را به بخش خصوصی واگذار کند.

رئیس هیات عامل ایدرو گفت : امروز بحث مهمی که مطرح است ، بحث سازمانهای توسعه ای ، ماموریت و هدف آنها است . تلاش بر این است عهدی که در سال ۱۳۴۶ بسته شده و سازمان گسترش شکل گرفته ، انشاءالله در ۵۰ ساله دوم با ماموریت جدید ، فعال تر و جدی تر دنبال کنیم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه ایدرو بنای بنگاه داری ندارد، تصریح کرد: تاکنون ۲۵۰ طرح از سوی ایدرو در کشور ایجاد شده و با پیاده سازی اصل ۴۴ قانون اساسی در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

معظمی افزود : ایدرو ۱۸ طرح را در دست اجرا دارد که با ۶۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ، اشتغال زایی حدود ۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود : در سال ۹۵ رشد صنعتی ۶/۵ درصد بوده که این به معنای رشد صنعت است.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به نقش سازمانهای توسعه ای در اقتصاد کشور و نیاز به حمایت های جدی دولت و مجلس گفت:  ما به  دنبال این نیستیم از منایع دولتی استفاده کنیم لذا فراهم کردن شرایط ، مقررات و ضوابطی که دست و پا گیر هستند ، حوزه اختیارات و مسوولیت های سازمانهای توسعه ای را کمتر می کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"