کد خبر: ۴۸۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

177هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی کشور پرداخت می شود

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 177 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای احیای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در نقاط مختلف کشور هدفگذاری شده و تا پایان امسال پرداخت می شود.

«رضا رحمانی» در آیین تجلیل از صنعتگران برتر استان مرکزی در محل کوه نور اراک افزود: پرداخت این میزان تسهیلات بدون هیچ محدودیتی برای صنایعی که توان تولید و فروش محصولاتشان را دارند، در نظر گرفته شده است.

وی گفت:صنایعی که ظرفیت فروش تولیدات خود را ندارند نباید این تسهیلات را تقاضا کنند چرا که نه تنها مشکلاتشان با این تسهیلات حل نمی شود بلکه با تنگناهای جدید نیز روبه رو می شوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید بیان کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید به عنوان بسته حمایتی دولت برای راه اندازی و احیای صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در نظر گرفته شده است و از مسئولان استانی و فرماندارن انتظار می رود نهایت همکاری را با متقاضیان این تسهیلات داشته باشند.

وی بیان کرد: 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز برای نوسازی و بازسازی عوامل و تجهیزات تولید امسال پرداخت می شود که متقاضیان می توانند با نام نویسی در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن بهره مند شوند.

رحمانی ادامه داد: با توجه به اینکه رونق تولید و توسعه صنایع تنها راه ایجاد اشتغال و رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص بیکاری جوانان است باید از تمام ظرفیت های دستگاه های مختلف اجرایی در این راستا استفاده شود.

معاون طرح و برنامه  وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 44 طرح اقتصادی مختلف برای حل مشکل بیکاری و توسعه صنایع در این وزارتخانه تدوین شده است، بیان کرد: یکی از برنامه های این وزارتخانه راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است که رایزنی های لازم برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز با بانک های عامل انجام شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"