کد خبر: ۴۸۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۶

در اصلاحیه‌ای که توسط «دانکن هانتر» از اعضای جمهوری‌خواه کنگره بر این پیش‌نویس آمده، به شکست تجربه پنتاگون در اشتغال زنان در مشاغل نظامی اشاره شده است، با این حال این سؤال پیش می‌آید که چرا نمایندگان سنا مجدد از طرح پیش‌نویس اجبار زنان در استخدام ارتش حمایت کرده‌اند؟


زنان سرباز آمریکایی

سرویس بین‌المللی فردا؛ فاطمه لطفی: «خدمت اجباری برای زنان آمریکایی». این اقدام جدید توسط کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا تصویب شده و توانایی تبدیل به قانون را خواهد داشت. اگر دولت پیش‌نویس کمیته خدمات نیروهای مسلح را تصویب کند، احتمالاً زنان از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۸ مجبور به ثبت‌نام در بخش‌های نظامی ایالات متحده می‌شوند. در حال حاضر میزان تأثیر حالات مختلف این طرح در خدمت‌رسانی در جنگ‌ها مورد بحث و بررسی است.
 
موافقان این طرح معتقدند از آنجا که وزارت دفاع قانون ممنوعیت زنان در واحدهای نیروی زمینی ارتش آمریکا را لغو کرده است، هیچ توجیه دیگری برای محدود کردن وظیفه آنها در قیاس با مردان در بخش‌های نظامی وجود ندارد. علاوه بر آن، هر فرمانده به شکل یکنواخت خدمات و پشتیبانی در شأن و نیاز زنان برای نیازهای گزینشی آنها ارائه می‌کند.
 
در آخرین پیش‌نویس نظامی ارائه شده در ایالات متحده امریکا که در دوران جنگ ویتنام بود، مردان ارتشی ملزم شدند ثبت‌نام ۱۸ روزه خود را به ۳۰ روزه تبدیل کنند. بر اساس این طرح، هیچ‌گاه ضرورتی ایجاب نمی‌کند که زنان به خدمت در آمده در ارتش کارهای نظامی انجام دهند. این در حالی است که آنها در سازمانی مستقل که فعالیت آن پیرامون جمع‌آوری اطلاعات است، به استخدام سربازی در می‌آیند. با این وجود این پیشنهاد در مجلس سنا به تصویب رسیده است. تصویب قانون امضای پیش‌نویس استخدام دختران در ارتش یک بحث به‌روز و جنجالی در آمریکاست. انتظار می‌رود این پیش‌نویس در مجلس سنا و مجلس قانون‌گذاری ایالات متحده نیز به تصویب برسد.
 
کاخ سفید ادعا می کند که بی توجهی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق امریکا نسبت به بی‌توجهی به این موضوع را نخواهد پذیرفت. در سال ۲۰۱۵ در پیامی پنتاگون اعلام کرد که زمینه برای همه کارها از جمله مبارزه در ارتش بایستی برای زنان به صورت آزاد قابل اجرا باشد. در اصلاحیه‌ای که توسط «دانکن هانتر» از اعضای جمهوری‌خواه کنگره بر این پیش‌نویس آمده، به شکست تجربه پنتاگون در اشتغال زنان در مشاغل نظامی اشاره شده است، با این حال این سؤال پیش می‌آید که چرا نمایندگان سنا مجدد از طرح پیش‌نویس اجبار زنان در استخدام ارتش حمایت کرده‌اند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"