کد خبر: ۴۸۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۶

 میزان:داریوش اسدزاده پیشکسوت عرصه بازیگر امشب میهمان "دورهمی" مهران مدیری می‌شود.

 
داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت عرصه تلویزیون و سینما امشب ساعت ۰۰: ۲۱ میهمان برنامه "دورهمی" مهران مدیری می‌شود.

وی از حدود ۲۰ سالگی اقدام به ورود به عرصه بازیگری نمود و تأثیر گذارترین اثر نمایشی وی را می‌توان مجموعه تلویزیونی خانه سبز و همچنین سمندون دانست. داریوش اسدزاده در ۱ آذر ۱۳۰۲ در کرمانشاه متولد شد.

او در حال حاضر مشغول بازی در پروژه‌های سینمایی متعدد و نگارش کتاب تهران قدیم به روایتی نو که از زبان هیچ‌یک از نویسندگان به تحریر در نیامده است و همچنین نگارش تاریخ سینما را در دست دارد.

او فرزند اول خانواده و دارای دو خواهر و یک برادر است. او تا پنج سالگی به همراه خانواده، در کرمانشاه زندگی کرد و در سال ۱۳۰۷ همراه با خانواده به تهران مراجعت کرده و دوره‌های تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه را در تهران سپری کرد.

او از ابتدا به کارهای هنری علاقه زیادی داشت، در کودکی به همراه پدرش به دیدن تئاتر می‌رفت. هر هفته درسش را بخوبی می‌خواند تا پدرش برای تشویقش، او را به دیدن تئاتر ببرد بعد‌ها که بزرگتر شد عاشق هنر شد. در جوانی ویلون می‌نواخت و طبع شعر هم داشت. نگاه بد مردم آن زمان به هنر، مانع نشد تا او از عشق به هنر خود دست بردارد. او پس از پایان دوره دبیرستان همزمان با کار در وزارت دارایی به تحصیل در دبیرستان هنرپیشگی پرداخت. او از همان ابتدا کار هنری خود را جدی گرفت و با توجه به اینکه کارمند دولت بود و پست و مقام‌های مهمی را برعهده داشت در آخر به علت ترافیک در کار هنری، تقاضای بازنشستگی خود را در سال ۱۳۴۸ داد و پس از آن به کار هنری که به آن علاقه داشت پرداخت.

بیوگرافی داریوش اسدزاده

او از سال ۲۱ کار در تئاتر را با بازیگری کارگردانی و نویسندگی در تئاتر نصر و دهقان (لاله زار) شروع کرد و اولین بازی حرفه‌ای را از سال ۱۳۲۱ با نمایشی به نام لیلی و مجنون کمدی که فکری کارگردان آن بود شروع کرد. تئاتر تهران اولین جایی بود که در آن بازی کرد. این تئاتر اولین مکان ثابت و دائمی بود که در ایران برای تئاتر کلاسیک ساخته شده بود.

هنر هنرپیشگی در ۲۲ دی ماه ۱۳۱۷ مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران سازمان پرورش افکار برای تنویر افکار عمومی تشکیل و شامل چندین بخش بودکه یک بخش آن به هنر تئاتر تخصص داشت که ریاست آن بر عهده سیدعلی خان نصر که تحصیل کرده فرانسه بود قرار داشت که از بطن آن تئاتر تهران و تأسیس گردید داریوش اسدزاده دانش‌آموخته همین مؤسسه می‌باشد و توسط اساتید آن زمان تعلیم داده شد.

وی در سال ۱۳۹۱ نشان درجه یک فرهنگ و هنر را از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دریافت نمود. او همچنین مدرک دکتری هنر و معماری در رشته هنر حرفه‌ای (ادبیات هنر) را از دانشگاه تهران دریافت نمود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"