کد خبر: ۴۸۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
اعتمادآنلاین: یک فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: مردم با انتخابشان سیطره 14 ساله حضور آبادگرایان را در شورای شهر در اکثر حوزه های انتخابیه را پایان دادند.
 
شهربانو امانی منتخب مردم تهران برای شورای شهرپنجم با اشاره به پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم و شورای شهر پنجم، گفت: روند و فرایندی که اصلاح طلبان با انسجام و یکپارچگی از سال 92 با رهبری آقای خاتمی و بزرگان اصلاح طلب و مرحوم آقای هاشمی پیشه کردند در سال 94 و به همراه اصولگرایان معتدل و اعتدالیون ادامه پیدا کرد و یک سرمایه بسیار منسجم با همگرایی و همدلی بوجود آمد.


وی خاطرنشان کرد: در ادامه این روند لیست 21 نفره اصلاح طلبان در تهران رای آورد. در این روند اعتماد علیرغم اینکه نقدهایی وجود دارد و ظرفیت اصلاح طلبان بسیار بیشتر از این 21 نفر است اما جای  تشکر از اعتماد شورای عالی را هم دارد. همچنین پیروزی این لیست اعتماد عمومی مردم را می رساند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، تصریح کرد: مردم  در سال 92 تلاش کردند مدیریت تدبیر و امید را به قوه مجریه برگردانند. ادامه اعتماد به اصلاح طلبان و اعتدالیون نشان می دهد که مردم از کارنامه دکتر روحانی و فرایندی که اصلاح طلبان از 4 سال قبل پیشه کردند رضایت دارند و گفتمان اصلاح طلبی و فرایندی که شورای عالی پیشه کرده مورد اقبال عمومی است. بنابراین هرجا که لیست امید ارائه شده و یکپارچه عمل کردند از جمله مراکز استانها و شهرهای بزرگ، اصلاح طلبان پیروز میدان بودند.

امانی تاکید کرد: مردم سعی کردند  با انتخابشان  سیطره 14 ساله حضور آبادگرایان را در شورای شهر در اکثر حوزه های انتخابیه پایان دهند. البته شاهد رد صلاحیت برخی اصلاح طلبان در حوزه های مهم بودیم و حتی بنده امروز شنیدم عده ای روز رای گیری تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: امیدوارم منتخبین سراسر کشور پیام رای مردم را بشنوند و با همگرایی و امید یک شورای عالی خیلی محکم از شورای عالی استانها شکل بگیرد. همچنین امیدوار هستم همه کمک کنند تا فصل هفتم قانون اساسی که استقرار شوراها است و دخالت مردم در امر اداره روستاها و شهرها است نهادینه تر شود.

این منتخب مردم تهران در شورای شهر پنجم، یادآور شد: دولت دوازدهم و شورای پنجم باید بتوانند پاسخگوی لطف مردم ایران و تهران باشند موضوع رای اقلیت هم حائز اهمیت است، حدود 16 میلیون رای، رای کمی نیست و امیدوارم اصولگرایان منهای افراطیون با خرد جمعی بتوانند بخش مهمی از جریان شناخته شده اصولگرایی را تقویت کنند تا در آینده انتخابات های ما پرشورتر و رقابتی تر باشد.

وی گفت: معتقدیم کسانیکه در شهرداری تهران هستند و خاک شهرداری را از کف خیابان خورده اند و مدیران پاک دست و کارشناسان زحمت کشی هستند می توانند دوره آینده هم حضور داشته باشند. بنابراین تمام اعضای شهرداری تهران باید احساس آرامش کند که شورای شهر پنجم شورای شهر خواهد بود نه شورای شهرداری.

امانی در خصوص پیگیری تخلفات شهرداری تهران، اظهارداشت: در فرایند استقرار شورای پنجم این موضوعات به مردم گزارش خواهد شد. شورای شهر چهارم هنوز تمام نشده و حوزه شهرداری هنوز در اختیار شهردار تهران است و مدیرانی که از شهرداری استعفا می دهند منسوبین شهردار تهران هستند و شاید چون صدای رای مردم تهران را شنیده اند خودشان استعفا می دهند.
وی تصریح کرد: استعفا حق مدیران است اما قطعا هر زمان که لازم باشد مدیران و مسئولین شهرداری باید پاسخگوی شورا و نهادهای نظارتی باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"