کد خبر: ۴۶۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

  روزنامه لبنانی الاخبار در شماره امروز خود در اینترنت در مقاله ای به قلم یحیی دبوق نوشت: در این موضوع اختلاف نظری وجود ندارد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در عمق افکار اسرائیلی ها نفوذ کرده است. این نفوذ صرفاً به این علت نیست که وی تهدید راهبردی شماره یک برای اسرائیل به شمار می آید بلکه به اعتبار این است که وی نماد صداقت و شناخت دقیق از عمق جامعه و ارتش و دستگاه سیاسی اسرائیل به شمار می آید در حدی که نام او همواره به عنوان عامل تهدید برسر زبان اسرائیلی هاست.

 
«ماهی نصرالله» دردسر تازه صهیونیست‌ها

روزنامه معاریو اسرائیل سالها پیش مطلبی درباره ماهی نصرالله منتشر کرد. این نوع ماهی زیبا اما سمی که قادر به فلج کردن و چه بسا مرگ انسان است از سال 2007 در آبهای منطقه ای فلسطین اشغالی مشاهده شده است و هیچ پادزهری برای آن وجود ندارد. در آن زمان این گزارش مورد توجه قرار نگرفت و علت آن به موضع تبلیغاتی حزب الله مرتبط بود. اما در اسرائیل این مسئله مورد توجه قرار گرفت. البته دانشمندان و کارشناسان امور اجتماعی بیش از صیادان و گردشگران به این پدیده توجه نشان دادند. محور بحثها در اسرائیل نیز نه بر سر سم ّ مهلک، بلکه بر سر معنای این نام و ابعاد اجتماعی آن بود.

این روزنامه افزود: نام ماهی نصرالله این روزها دوباره در رسانه های اسرائیل مورد توجه قرار گرفته است زیرا به تهدیدی فیزیکی و عملی در خارج از ابعاد اجتماعی مرتبط با نام آن قرار گرفته است. البته طرح مجدد این مسئله ناخودآگاه موجب توجه به نام آن نیز می شود. این مسئله ناشی از ترس و نگرانی اسرائیلی ها از دبیرکل حزب الله لبنان است. رسانه های اسرائیلی می گویند وجود این گونه ماهی دیگر به مانند سالهای گذشته اندک نیست بلکه بر تعداد آن در آبهای مدیترانه افزوده شده است. این گونه ماهی از طریق کانال سوئز و از دریای سرخ به مدیترانه آمده اند و این مسئله موجب شده است مسئولان اسرائیل با نصب عکس هایی از ماهی نصرالله در سواحل به گردشگران هشدار بدهند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص ضمن اعتراف به نگرانی دائمی اسرائیلی ها از ناحیه سید حسن نصرالله به علت صداقت در گفتارش و عمل به وعده هایش نوشته است: اگر پدیده نصرالله طی سالهای گذشته تا این حد در رسانه های اسرائیلی مورد توجه قرار نمی گرفت نام او اکنون تا این حد نگران کننده نبود. او توانسته است در اسرائیل تصویر مردی قابل اعتماد و محق از خود ارائه دهد. او ریشه ارتش اسرائیل را در لبنان خشکاند و در برابر اسرائیل سپری بازدارنده ایجاد کرد. نظیر او در هیچ یک از کشورهای عربی همجوار اسرائیل وجود ندارد.

هاآرتص افزوده است: نصرالله نخستین رهبر عربی است که توانست چهره ای متفاوت از چهره های تکراری سران عرب ارائه دهد و ثابت کرد که سخن بی محتوا و دروغ نمی گوید و کلامش دقیق و قابل اتکا است.

این روزنامه افزود: مقامات رسانه ای اسرائیل تصمیم گرفته اند سخنرانی های نصرالله را به عنوان سلاحی واقعی و عملیاتی علیه اسرائیل به شمار آورند.

دبیرکل حزب الله خود نیز از این موضوع بی اطلاع نیست و به همین علت بود که گفت اسرائیلی ها سخنان او را بیش از سخنان سران خود باور دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"