کد خبر: ۴۶۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

خبرگزاری ایسنا: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۳.۱۵ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۴.۷۰دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۵.۳۰ دلار افزایش یافته و در ۱۲۸۹.۱۰ دلار بسته شده بود.

در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه فرانسه، امانوئل ماکرون بیشترین آرا را کسب کرد و به همراه مارین لوپن، نامزد راستگرای افراطی به دور دوم انتخابات راه یافت. این نتیجه ریسک پذیری سرمایه گذاران را که نگران به قدرت رسیدن حزب مخالف یورو در فرانسه بودند، بهبود بخشید.

بر اساس گزارش رویترز، یورو در معاملات آسیایی از نتیجه انتخابات فرانسه مورد حمایت قرار گرفت و به بالاترین سطح پنج ماه گذشته در برابر دلار آمریکا صعود کرد.

در این بین، تنشهای ژئوپلیتیکی همچنان ادامه دارند. کره شمالی اعلام کرد آماده است ناوهواپیمابر آمریکا را برای نشان دادن قدرت نظامی خود غرق کند. تحلیلگران انتظار دارند ریسکهای ژئوپلیتیکی از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت کند.

طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی و ضعیف شدن ارزش دلار، ۱۱ درصد رشد قیمت داشته است.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۵۲ درصد رشد کرد و به ۸۵۸.۶۹ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۸۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، در ۹۶۷.۸۸ دلار ایستاد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۹۹.۹۵ دلار رسید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"