کد خبر: ۴۶۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶

  جواد شاکری اظهار کرد: با شروع طرح نوروزی تسهیلات و مدیریت سفرها از ۲۵ اسفندماه تا امروز حدود ۸۸۸ هزار خودرو وارد قم شده و پیک تردد با حدود ۱۵۰ هزار تردد مربوط به روز ۲۹ اسفند ۹۵ است.

 
وی با اعلام این خبر که رکورد اتوبان تهران - قم با ثبت حدود ۷۰ هزار تردد در یک روز شکسته شد، گفت: جریان اصلی ترافیک در تهران به قم و قم به سلفچگان بوده که پرترددترین محورها، آزادراه تهران - قم، بزرگراه قم - سلفچگان، آزادراه قم - تهران و بزرگراه سلفچگان - راهجرد بوده است.
 
شاکری اوج ساعت تردد در محورهای استان را با توجه به اعلام سامانه زمان سفر، بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۸ اعلام کرد و افزود: بنا بر اعلام سامانه‌های هوشمند راهداری، سرعت متوسط در محورهای برون شهری ۸۷ کیلومتر در ساعت بوده است.
 
وی از افزایش ۹ درصدی ترددها در محورهای استان قم خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این افزایش اما در تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش  ۸ درصدی را شاهد هستیم که نصب و فعالیت ۲۰۰ سامانه هوشمند در سطح محورها با دوربین‌های ثبت تخلف سرعت نقش بسزایی در کاهش تصادفات و تخلفات داشته‌اند.
 
رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم به ۶۵ سامانه هوشمند ثبت تخلف که قادر به تشخیص میانگین سرعت و عدم امکان گریز از دوربین و همچنین ۷۴ سامانه ترافیک شمار و ۱۰ سامانه ثبت زمان سفر اشاره کرد و گفت: حضور شبانه روزی ۸ تیم فعال راهداری در محورهای استان قم نیز کمک شایانی به ایمنی راه‌ها می‌کند.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"