کد خبر: ۴۶۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶

 

آرزوى برآورده نشده اى ندارم/ حقوق سخنگوى وزارت كشور از دندانپزشكى كمتر است به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به بهانه فرا رسیدن ایام نوروز با سلمان سامانی سخنگوى وزارت كشور به گفتگویی صمیمانه‌ نشستیم:
 
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان: لطفا خودتان را معرفی کنید؟
 
 
سامانی: سید سلمان سامانی هستم، سال 1359 در تهران متولد شدم. تحصیلات خود را در تهران و مشهد ادامه دادم، در دانشکده دندانپزشکی مشهد موفق به اخذ دکتری دندانپزشکی شدم، با توجه به علاقه به رشته حقوق پس از اتمام تحصیل در رشته دندانپزشکی اقدام به تحصیل در رشته حقوق عمومی نموده و کارشناسی ارشد این رشته را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کردم در حال حاضر هم دانشجوی دکتری حقوق عمومی در دانشگاه تهران هستم.

در وزارت کشور به عنوان قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استانها همچنین سخنگوی وزارت کشور انجام وظیفه می‌کنم و در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا بعنوان عضو ستاد انتخابات و رئیس کمیته حقوقی فعالیت دارم.
 
باشگاه خبرنگاران جوان: چه سالی ازدواج کردید و چند فرزند دارید؟
 
سامانی: سال 1384 ازدواج کردم و یک فرزند پسر دارم. 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان: چطور وارد عرصه سیاست شدید؟
 
سامانی: از زمانی که به یاد دارم همواره تمایل داشتم تأثیرگذار باشم و بتوانم بر محیط اطراف اثر مثبت و مطلوبی بگذارم. از آنجایی که علاقه زیادی به تحصیل در رشته حقوق داشتم از دوران راهنمایی تصمیم گرفتم در این رشته تحصیل کنم اما برادر بزرگتر بنده دندانپزشک بود و به همین دلیل مسیر زندگی من به سوی تحصیل در رشته تجربی و دندانپزشکی هدایت شد.
 
پس از فراغت از تحصیل در این رشته فعالیت‌های خود را در رشته دندانپزشکی آغاز کردم در عین حال مایل بودم در حوزه سیاسی و اجتماعی ایفای نقش کنم به همین دلیل در انتخابات شورای شهر فاروج استان خراسان شمالی شرکت کردم نهایتا هم با رأی اعتماد مردم وارد شورای شهر و شورای استان شدم همچنین از آنجایی که آرزوی قلبی دوران کودکی من تحصیل در رشته حقوق بود، حقوق عمومی را انتخاب کردم و به یاری خداوند توانستم با حضور در مناصب مختلف تجربیاتی کسب کنم که قابل ارائه و خدمت باشد.   
  
باشگاه خبرنگاران جوان: آیا متمایل به حزب خاصی هستید؟
 
سامانی: خیر. 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین و بدترین اتفاق سال 95 برای شما چه بود؟
 
سامانی: سال 95 مملو از اتفاقات خوب و بد بود. در گذشت یکی از دوستان از خبرهای بد سال 95 بود. زیباترین لحظات زندگی بنده در سال 95 هم زمانی است که تصمیمات مهم و اساسی در وزارت کشور اتخاذ و نتیجه آن در استان‌ها مشاهده می‌شود به عنوان مثال نتایج حاصل شده در حوزه‌ آسیب اجتماعی، موادمخدر، امنیت مرزها، برگزاری اربعین، انتخابات سال گذشته و مسائل عمرانی رضایت بخش بوده و باعث خوشحالی است.
 
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان: تعطیلات عید به کجا سفر می‌کنید؟

سامانی: بعید می‌دانم سال جدید به جایی سفر کنم چرا که این ایام با زمان ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا مصادف است و باید در تهران بمانم. 
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان: چهره سال 95 از نگاه شما چه کسی است؟

سامانی: چهره امسال، سال گذشته و سالهای دور پدر و مادرم هستند. 
 

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا درسال 95 آرزویی داشتید که محقق نشد؟

سامانی: اگر همه آرزوهای انسان برآورده شود قطعا زندگی انسان از روال طبیعی خود خارج می‌‌شود اما آرزوی بزرگی که تلاش زیادی برای آن کرده باشم و محقق نشده، وجود ندارد. 
 

باشگاه خبرنگاران جوان: دوست دارید در سال 96 چه اتفاقی رخ دهد؟

سامانی: مهمترین چیزی که در حال حاضر ذهن بنده را مشغول کرده برگزاری انتخابات است. امیدوارم این انتخابات باشکوه، قانون‌مند، سالم و امن برگزار شود. 
 

باشگاه خبرنگاران جوان: فیش حقوقی خود را منتشر می‌کنید؟

سامانی: مبلغ فیش حقوقی من زیاد نیست و در واقع نمی‌دانم چقدر حقوق می‌گیرم زیرا فیش حقوقی بنده بخش‌های مختلفی دارد در هر حال مبلغ آن بالا نیست اما قطعا از درآمد دندانپزشکی بسیار کمتر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"