کد خبر: ۴۶۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶

 پرس تی وی: به گزارش روزنامۀ واشنگتن‌پست، اسناد سرویس مخفی امریکا نشان می‌دهد هزینۀ سفرهای مکرر ترامپ و محافظت از خانوادۀ وی که ناشی از سبک بسیار پیچیدۀ زندگی آنهاست، به شدت این نهاد امنیتی را تحت فشار قرار داده است.

 
بر اساس این گزارش، حدود 27 میلیون دلار از این مبلغ قرار است برای حفاظت از خانوادۀ رئیس‌جمهور امریکا و منزل شخصی آنها در برج ترامپ صرف شود و 33 میلیون دلار دیگر نیز برای تأمین هزینه‌های مسافرت‌های «رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و سران کشورهای بازدیدکننده» از امریکا استفاده می‌شود.
 
سرویس مخفی امریکا در حالی خواهان افزایش بودجۀ خود شد که دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید بیشتر تعطیلات پایان هفته را در تفریح‌گاه شخصی خود در ایالت فلوریدا گذرانده است.
 
این نهاد امنیتی همچنین امنیت فرزندان ترامپ را در سفرهایشان به نقاط مختلف دنیا برای گسترش کسب و کار سازمان ترامپ، تأمین می‌کند.
 
در همین حال، یک منبع آگاه اعلام کرد دفتر مدیریت و بودجۀ کاخ سفید با این درخواست مخالفت کرده است.
 
با وجود این، یکی از مسئولان دفتر مدیریت و بودجۀ کاخ سفید با اشاره به اینکه سرویس مخفی در حال اصلاح برآوردهای بودجه‌ای خود است، مخالفت با هزینه‌های حفاظت از خانواده و برج ترامپ را «کاملاً غیرواقعی» توصیف کرد.
 
این در حالیست که مخالفت با افزایش بودجه شاید سرویس مخفی امریکا را به استفاده از بودجۀ دیگر واحدهای این نهاد امنیتی از جمله واحد مبارزه با جرائم سایبری وادار کند.
 
کارشناسان مسائل امنیتی معتقدند درخواست سرویس مخفی امریکا برای افزایش بودجه نشان می‌دهد این نهاد امنیتی مجبور شده است برای حفاظت کامل از ترامپ و خانوادۀ بزرگ وی – که محدودیتی برای سفرهای شخصی و برنامه‌های زندگی خود قائل نیستند – تغییر رویه دهد.
 
یک مأمور سرویس مخفی که 14 سال در این واحد فعالیت کرده است، خاطر نشان کرد: «سرویس مخفی نمی‌تواند در سبک زندگی افرادی که تحت حفاظتش قرار دارند، دخالت کند. آنها مجبورند مطابق با این (سبک زندگی) کار خود را انجام دهند.»
 
وی با اشاره به سفرهای متعدد ترامپ به فلوریدا ادامه داد: «به نظرم آنها انتظار نداشت که او (ترامپ) مکرراً به فلوریدا برود. این مسئله واقعیتی غیرمنتظره بود و (سرویس مخفی) باید فعالیت‌های (خود) را سریعاً (با این وضعیت) تطبیق می‌داد.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"