کد خبر: ۴۶۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

 خبرگزاری مهر: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن تبریک صمیمانه به تمامی دست اندرکاران فیلم «فروشنده» و جامعه فرهنگی و هنری کشور برای کسب دومین جایزه اسکار اظهار داشت: بار دیگر جامعه و ملت بزرگ ایران شاهد آن است که سفیران هنر ایرانی در مجامع بین المللی هنری توانستند، صدای ملت شریف ایران که صدای فرهنگ، تمدن، صلح، عزت و غیرت ملی است را به گوش جهانیان برسانند.
 
وی افزود: در جهان امروز و بیش از همه اعصار و دهه های اخیر، هنرمندان در تحکیم و تقویت دوستی و پیوستگی  میان ملت‌ها در برابر سیاست‌های نابخردانه سودگران جهل ونادانی و اقدامات بدخواهانه و عوام فریبانه در عرصه بین المللی رسالت بزرگی بر عهده دارند و جای بسی خرسندی است که بار دیگر کارگردان توانا و کوشای ایرانی با زبان هنر خود و همکارانش توانست پیام صلح  و دوستی مردم ایران را به تمامی جهانیان برساند.
 
قاسمی با تقدیر از تصمیم جسورانه اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی برای حضورنیافتن در مراسم اسکار امسال به منظور احترام به مردم خردمند ایران و شش کشور دیگر که با فرمان سیاسی و غیر انسانی منع ورود، مورد بی‌احترامی واقع شدند تصریح کرد: این حرکت نشان داد که برخلاف رفتار همه افراط گرایان و یکسونگران در اقصی نقاط جهان، همچنان ندای اعتدال و صلح جویی طنین انداز است. آنچه در این مراسم  بروز و ظهور یافت، نشان داد که جهانِ امروز از ایجاد محدودیت و دیوار کشیدن‌ها و سیم های خار دار عبور کرده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطر نشان کرد: ایرانیان بار دیگر در آستانه خجسته بهار و نوروز، پیام با ارزش دیگری را به همه مردم جهان دادند که همانا دوستی و صلح در برابر تبعیض، کینه توزی ها و جنگ افروزی ها خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"