کد خبر: ۴۶۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

خبرگزاری مهر: سردار سعید منتظرالمهدی در کارگاه آموزشی معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی و همچنین رابطان مرکز فرماندهی و کنترل رسانه، به نقش تاثیر گذار رفتار و منش نیروی انسانی در ارتقاء منزلت اجتماعی یک سازمان اشاره کرد و اظهارداشت: ۴۰ درصد ارتقاء منزلت هر سازمانی در سایه تلاش کارکنان آن سازمان ایجاد می شود و این در عین حالیست که ۶۰ درصد الباقی متکی بر تجهیزات، امکانات تخصصی و نوین ، حمایت های درون و بیرون سازمانی و ... می باشد و در بیان دیگر مبتنی بر محبوبیت و مقبولیت نزد مردم است و این مقبولیت در سایه اقتدار، کارآمدی و محبوبیت در سایه رأفت و رفتار اخلاق مدارانه متحقق می گردد که خوشبختانه در این راستا نیروی انتظامی حداکثر تلاش خود را برای ارتقاء استانداردسازی رفتار کارکنان به کار بسته است.

وی ادامه داد: گفتار ، نوع رفتار و ادبیات ، حرکات، سکنات و حتی نشست و برخاست صحیح یکایک کارکنان پلیس ، یک امتیاز محسوب می شود که این مهم در افزایش منزلت سازمان تأثیرگذار است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: باید تلاش شود تا نام نیروی انتظامی هماره بر تارک کشور بدرخشد و در بین سازمان ها در رتبه نخست قرار گیرد که البته برای رسیدن به این هدف همگان بایستی به سهم خودشان کوشش کنند و صدالبته این دست یافتنی می باشد.

سردار منتظرالمهدی افزود: نیاز است نیروهایی که در منظر مردم اداء وظیفه می کنند و به عنوان ویترین " و در خط مقدم " با مردم در ارتباط هستند، همواره پایش شوند و بدانند که اعمال و رفتار آنان ارتباط مستقیم و آنی و دو چندان با افزایش یا کاهش منزلت سازمانشان دارد و آنان به تنهایی می توانند بر سرعت افزایش کسب امتیاز و منزلت اجتماعی پلیس بیفزایند که من به سهم خودم از همه زحمات این عزیزان که در شرایط سخت خدمت می کنند، تشکر می نمایم.

وی بیان کرد: هنگامی که پلیس وارد عمل می شود مردم باید اطمینان خاطر داشته باشند که این مأمور توانمند است و به حرفه خود واقف و تصمیماتش درست است و شبهه ای در خصوص عملکرد وی نداشته باشند، این می شود مقبولیت یعنی ما را در حرفه خودمان قبول داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا تأکید کرد: باید به این باور برسیم که رفتار و گفتار یکایک کارکنان نمایانگر منش و رفتار مجموعه پلیس است؛ اگر یک مأمور با مردم رفتار مناسبی نداشته باشد ذهنیت جامعه نسبت به کلیه کارکنان ناجا منفی می شود و موجبات نقصان منزلت و سرمایه اجتماعی سازمان می گردد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه امروز جنگ قدرت ها نیست بلکه جنگ رسانه هاست اشاره و بیان کرد: باید ضمن تعامل تنگاتنگ با رسانه ها از ظرفیت بی بدیل آنها در راستای انجام مأموریت ها و همراه سازی مردم و جلب سرمایه های اجتماعی بهره ببریم و ممنون آنان باشیم، طبیعتا رسانه ها چندمتری جلوتر از مسئولان هستند و در واقع افق های جلوتر را عیان می نمایند و البته این مهم می بایستی در سایه تعامل و نظارت صورت پذیرد که بیشترین آورده را برای افزایش امنیت در جامعه داشته باشد.

سردار منتظر المهدی مجددا به مباحث مراقبت و اصلاح رفتار رسانه ای تأکید نمود و گفت: یادمان نرود که امروزه در اتاقی هستیم که دور تا دور آن دیوار شیشه ای هست و لاجرم همه رفتار ما می تواند در کسری از ثانیه رسانه ای شود و این طبیعت عصر حاضر و ارتباطات است و هر شهروند می تواند خود یک رسانه باشد و البته این نمی بایست خللی در انجام مأموریت ها ایجاد کند و جرأت ورزی را از مأمورین بگیرد. تعقل ، تفکر، تدبر و تأمل و دوراندیشی و سپس اقدام با طیب خاطر ، یقینا ضریب خطا را کاهش می دهد و هیچ جای نگرانی در انجام آن نیست.

دکتر منتظرالمهدی در بخش دیگر از سخنانش بر تعامل با سازمان های "مردم نهاد" تأکیدکرد و گفت: در قبل از جنگ جهانی، کنفوانسیون های دنیا ناظر بر صلح و جنگ بود ولی در طی دهه های اخیر اغلب کلید واژه های آن مبتنی بر شفافیت ، پاسخگویی ، مصالحه و مشارکت مردمی است و دنیا در آینده به دست سازمان های بین المللی مدیریت می شود و دولتمردان برای نفوذ در آن تلاش می کنند و البته در این اثناء نباید سازمان های مردم نهاد و NGO ها و تشکل ها را نادیده گرفت و نقش آنان را ناچیز تلقی کرد بلکه باید در کنار آنها هم حمایت و هم نظارت کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"