کد خبر: ۴۶۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در نشست خبری سفرهای نوروزی، معاینه فنی و ایمنی تردد با حضور اصحاب رسانه گفت: هدف از تشکیل این نشست آگاه سازی شهروندان در جهت توجه بیشتر به اخذ معاینه فنی از مراکز معتبر و کاهش تصادفات جاده ای ناشی از نقص فنی خودروها است.

خودروهای تولید داخل کمترین نقص فنی را در تست معاینه فنی به خود اختصاص داده اند

به گزارش خبر خودرو، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در نشست خبری سفرهای نوروزی، معاینه فنی و ایمنی تردد با حضور اصحاب رسانه گفت: هدف از تشکیل این نشست آگاه سازی شهروندان در جهت توجه بیشتر به اخذ معاینه فنی از مراکز معتبر و کاهش تصادفات جاده ای ناشی از نقص فنی خودروها است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، سید نواب حسینی منش در ادامه این نشست خبری افزود: امیدواریم خودروسازان و واردکنندگان خودرو به پروسه ایمنی توجه بیشتری داشته باشند و با افزایش سطح ایمنی خودروها ما را در حفظ سلامت شهروندان یاری نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: خودروها پس از طی مسافتی معین ملزم به انجام تست های معاینه فنی از نظر ایمنی و سطح آلایندگی هستند و امیدواریم مالکین به این مسئله توجه ویژه ای داشته و تنها به طول عمر خودرو و سن مجاز معاینه فنی آن توجه نداشته باشند و در راستای کاهش تلفات و تصادفات جاده ای ناشی از نقص فنی خودروها نسبت به انجام تست های معاینه فنی در مراکز معتبر اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: بر طبق آمار مقایسه ای در 11 ماهه اول سال جاری به نسبت زمان مشابه سال گذشته میزان مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران با رشدی 80 درصدی همراه بوده و این افزایش در پی اجرای طرح کاهش تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در سال 94 میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران بالغ بر 552 هزار و 998 دستگاه خودرو بوده و در سال 95 این میزان در حدود 994 هزار و 400 دستگاه خودرو به ثبت رسیده است و این افزایش مراجعات در شهریور، مهر، آبان و آذر ماه سال جاری نرخ رشد 400 درصدی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای به دست آمده این افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی در پی اجرای طرح کاهش در سطح شهر تهران و نظارت توسط سیستم مکانیزه رخ داده است، اذعان داشت: خودرو پراید در صدر مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی قرار دارد و تاکنون 235 هزار دستگاه خودرو پراید به مراکز مراجعه نموده اند همچنین خودرو پژو 206 در حدود 14 درصد میزان مراجعه (یعنی در حدود 870 هزار دستگاه خودرو در یکسال گذشته به مراکز مراجعه داشته اند) و خودرو پژو 405 در رتبه سوم بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی شهر تهران قرار گرفته است.

حسینی منش بیان کرد: خوشبختانه خودروهای تولید داخل کمترین نقص فنی را در تست معاینه فنی به خود اختصاص داده اند و براساس آمارهای به عمل آمده خودروهای تندر 90 و گروه کیا و هیوندای از کمترین میزان نقص فنی در تست برخوردار بوده اند.

وی ابراز داشت: خودروهای وانت پیکان، وانت نیسان، پراید و MVM 530 بیشترین آمار مردودی را از نظر عیوب ظاهری دارا هستند .

وی با اشاره به نقایص فنی در خودروها گفت: نقص در سیستم ترمز گیری، خرابی کمک فنرها، ناهمراستایی چرخ ها که منجر به سائیدگی لاستیک ها شده، خرابی چراغ های اخطار و هشدار، خرابی و وجود هرگونه لقی در سیستم خودرو از جمله نقایص فنی خودروها در تست های معاینه فنی هستند.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه این نشست خبری افزود: خودروهایی که در سطح شهر تهران تردد دارند وضعیت نسبتا مطلوب تری به نسبت خودروهای شهرستان ها از نظر ایمنی و آلایندگی دارند و ما از مالکین خواستاریم به مسئله سلامت خودرو توجه ویژه ای داشته باشند و با انجام تست های معاینه فنی در مراکز معتبر از سلامت کامل فنی و ایمنی خودرو قبل از سفرهای نوروزی مطلع گردند.

حسینی منش در پایان بیان کرد: امیدواریم با همکاری مالکین در اخذ برگه معاینه فنی معتبر از مراکز مجاز و انجام تست های ایمنی در نوروز سال 96 شاهد هیچگونه تصادف جاده ای نباشیم.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"