کد خبر: ۴۶۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری ان بی آر، نیوزیلند موافقتنامه ای را با ایران امضا کرده که مسیر را برای از سرگیری صادرات گوشت به دومین اقتصاد بزرگ منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هموار می سازد.
 
ناتان گای، وزیر صنایع اصلی نیوزیلند گفت، سازمان دامپزشکی ایران و وزارت صنایع اصلی نیوزیلند بر سر یک ترتیبات گوشتی توافق کرده اند که شرایط را برای از سرگیری صادرات گوشت گرم و سرد گوسفند و گوساله فراهم می سازد.
 
صادرات گوشت نیوزیلند به ایران پس از لغو تحریم ها در سال گذشته به دلیل ملاحظات شرعی دولت ایران نتوانسته افزایش یابد. این در حالی است که صادر کنندگان گوشت در نیوزیلند استانداردهای حلال را تحت نظارت وزارت صنایع اصلی این کشور رعایت می کنند.
 
گای افزود: «این یک گام مهم برای شرکت های تولید گوش تنیوزیلند است زیرا انها به دنبال ورود مجدد به بازار ایران هستند.»
 
گوشت پس از لبنیات، دومین محصول عمده صادراتی نیوزیلند است و ارزش صادراتی این کالا در سال 2016 به 5.92 میلیارد دلار رسید.
 
به گفته وزیر صنایع اصلی نیوزیلند، طرفین همچنین در مورد یک برنامه اقدام برای همکاری در بخش کشاورزی در سال پیش رو مذاکراتی را انجام داده اند.
 
دو کشور همچنین در حال کار بر روی تولید کیوی در ایران هستند. محدودیت های وارداتی مانع از صدور کیوی تولید نیوزیلند به ایران می شود.
 
شرکت زسپری اینترنشنال، فعال در زمینه بازاریابی کیوی در نیوزلند و وزارت کشوارزی ایران با امضای بیانیه ای مشترک از قصد خود برای بررسی بیشتر فرصت های بازرگانی در بازار میوه ایران خبر داده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"