کد خبر: ۴۶۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
روزنامه جوان: در جريان رسيدگي به يكي از پرونده‌هاي مهم امنيتي توسط قوه قضائيه، اواسط امسال فردي به نام «عليرضا اميدوار» دستگير شد كه دادستان كل كشور در 27 مهر 95 ضمن تأييد خبر دستگيري وي، اعلام كرد بعد از رسيدگي به اتهام اين فرد در پرونده مذكور به 10 سال حبس محكوم شده است.
 

در جريان رسيدگي قوه قضائيه به پرونده وي، مشخص شده كه او بخشي از «پروژه تغيير» در ايران و «نفوذ» در لايه‌هاي مختلف حاكميتي و اقشار گوناگون جامعه بوده است كه طي آن، سرپل‌هاي مرتبط با سرويس‌هاي اطلاعاتي ايالات متحده امريكا در پوشش پروژه‌هايي نظير كارآفريني، استارتاپ و خيريه‌ها و حتي برخي امور اجتماعي و فرهنگي، به بسترسازي و پيشبرد پروژه تغيير در جامعه ايراني از طريق ارتباط با اقشار مختلف جامعه به ويژه جوانان مي‌پرداختند.

نكته قابل تأمل اين ماجرا اما ارتباط اين فرد با رئيس كميسيون اجتماعي شوراي شهر تهران است. آنگونه كه برخي رسانه‌ها اعلام كرده‌اند، اميدوار مشاور فاطمه دانشور است و حتي رئيس كميته اجتماعي شوراي شهر تهران او را براي فعاليت در حوزه «CSR» به شهرداري تهران معرفي كرد تا طرحي در حوزه مسئوليت اجتماعي بنگاه‌هاي اقتصادي را كه خود تدوين كرده بود، در شهرداري اجرايي كند.

اميدوار به عنوان مشاور اين عضو شوراي شهر در اتاق بازرگاني هم مشغول به كار بود؛ ضمن اينكه وي تا پيش از دستگيري به عنوان يكي از دست‌اندركاران نمايندگي شركت محصولات صوتي و تصويري سامسونگ در ايران نيز فعاليت مي‌كرد.
 

ظاهراً اميدوار كه تحصيل كرده انگلستان است، در پوشش پژوهشگر نيز با پژوهشنامه‌هاي گروه اقتصاد مركز تحقيقات مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز همكاري كرده است. به عنوان مثال در شماره 21 پژوهشنامه مركز تحقيقات استراتژيك كه به همت «مركز ترويج حاكميت شركتي» منتشرشده، مقالاتي از او منتشر شد و سيدرضا صالحي اميري، مشاور وقت حسن روحاني و سردبير اين پژوهشنامه در مقدمه از تلاش‌هاي وي تشكر كرد!

وي فعاليت‌هاي اجتماعي گوناگوني را با همكاري شركت سامسونگ در ايران كليد زد كه اكنون مشخص شده در واقعيت اهداف ديگري به جز فعاليت اجتماعي را دنبال مي‌كرده است.

ايجاد مجتمع فني و حرفه‌اي براي آموزش تعمير لوازم خانگي به جوانان و افراد جوياي كار و نيز برگزاري كمپين «كودكان اميد» با هدف تجهيز مدارس به كلاس‌هاي هوشمند و راه‌اندازي كتابخانه‌هاي گويا براي نابينايان و كم‌بينايان، عناوين برخي از اين فعاليت‌ها است.
 

براي بررسي بيشتر اين ماجرا و تأييد يا تكذيب همكاري اين فرد به عنوان مشاور خانم دانشور با وي تماس گرفتيم، اما با وجود تغيير بوق‌هاي آزاد تلفن به بوق‌هاي كوتاه و پياپي اشغال موفق به صحبت با اين عضو شوراي شهر نشديم. حالا بايد ديد خانم دانشور براي پاسخ به افكار عمومي چه خواهد كرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"