کد خبر: ۴۶۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
دولت به حمایت از تولیدکنندگان لنت آمد
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با توجه به سیر صعودی واردات لنت ترمز در چند ماه گذشته، از برخی اقدامات حمایتی دولتی به منظور کنترل واردات در این بخش خبر داد .

پیش بینی افزایش 32 درصدی تعرفه واردات لنت ترمز

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با توجه به سیر صعودی واردات لنت ترمز در چند ماه گذشته، از برخی اقدامات حمایتی دولتی به منظور کنترل واردات در این بخش خبر داد .

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اعلام برخی تصمیمات دولت در این راستا اظهار داشت : تبدیل ارز مبادله ای به ارز آزاد جهت واردکنندگان ،افزایش تعرفه واردات لنت ، کنترل نسبی قاچاق از اقدامات دولت است که موجب گردیده تا حدودی وضعیت واردات لنت ترمز بهبود یافته و کاهش یابد.

وی تصریح کرد : چنانچه کنترل های دقیق تر صورت گرفته و نظارت بر واردات لنت ترمز ادامه یابد قطعا وضعیت بهتری را در صنعت لنت شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه یکی از مشکلات جدی تولیدکنندگان را فقدان نقدینگی اعلام کرد و افزود : در شرایطی که با ورود به آخرین ماه سال ، مشکل تولیدکنندگان برای پرداخت حقوق و سنوات و عیدی بیشتر می شود متاسفانه در این وضعیت بسیاری از شرکتها نیز موفق به دریافت مطالبات خود از خودروسازان نشده اند از این رو مشکل نقدینگی در این صنعت روز به روز بیشتر می شود.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ تصریح کرد : علاوه بر مشکل نقدینگی ، بالا بودن هزینه تولید و سود های بانکی و رکود بی سابقه در بازار و از سویی تغییر ذائقه مصرف کنندگان داخلی به سمت لنت های خارجی ، متاسفانه شرایط را برای تولیدکنندگان داخلی سخت تر نموده است.

لاجوردی تاکید کرد : در صورتی که جلوی این گونه موانع و مشکلات گرفته نشود به تدریج شاهد تضعیف و محوشدن برندهای داخلی خواهیم بود.

وی افزود : باید دولت و تولیدکنندگان داخلی با جدیت به دنبال رفع این مشکلات در مسیر تولید باشند.

وی همچنین از تلاش برای افزایش تعرفه واردات لنت ترمز خبر داد و گفت : در سال آینده تلاش می کنیم تا تعرفه واردات لنت به 32 درصد افزایش یابد تا مصونیت بیشتری در جریان واردات برای تولید داخل فراهم شود.

به گفته رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز هم اکنون تعرفه واردات لنت به کشور حدود 20 درصد است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"