کد خبر: ۴۶۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل زامیاد گفت: بر اساس سیاست کاری تدوین شده در شرکت زامیاد، فاضلاب صنعتی این شرکت مورد پالایش و از خروجی آن در زمینه آبیاری و کشاورزی بهره برداری شد.

بهره گیری از پساب های صنعتی زامیاد در آبیاری فضای سبز

 

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل زامیاد گفت: بر اساس سیاست کاری تدوین شده در شرکت زامیاد، فاضلاب صنعتی این شرکت مورد پالایش و از خروجی آن در زمینه آبیاری و کشاورزی بهره برداری شد.

فریدون حمیدی مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: براساس دستور العمل سازمان استاندارد، شرکت زامیاد می بایست پساب های ناشی از تولید را پایش و به صورت دقیق و لحظه ای این فرایند را به سازمان محیط زیست گزارش دهد، به این منظور باید مقدماتی فراهم می شد.

وی افزود: بر این اساس باید سیستم فاضلاب و رنگ اصلاح می شد تا بتوانیم بستر پروژه پایش برخط را فراهم کنیم.

حمیدی تصریح کرد: بر اساس سیاست کاری تدوین شده زامیاد باید هم فاضلاب صنعتی و هم فاضلاب بهداشتی مدیریت و از خروجی آن ها در زمینه آبیاری و کشاورزی بهره برداری شود.

وی تاکید کرد: ترکیب دو نوع پساب صنعتی و انسانی با یکدیگر و تبدیل آن به یک پساب قابل بهره برداری و قابل استحصال، کار سختی بود و بر این اساس همکارانم در بخش های آی تی، نگهداری، تاسیسات و انرژی تلاش های خوبی صورت دادند و با رصد معاونت منابع انسانی و اجرای معاونت پشتیبانی؛ سیستم پایش برخط زامیاد شکل گرفت.

مدیر عامل زامیاد گفت: بر همین اساس چند قطعه زمین در اختیار تیم مجری قرار گرفت تا بتوانند اثرات پساب تبدیل شده را بررسی و ارزیابی کنند و خوشبختانه گلها و گیاهان با این پساب به خوبی رشد و نمو کردند و نشان داد که تبدیل پساب ها به درستی صورت گرفته است و پس از آن آزمایشات لازم در خصوص میزان آلایندگی پساب ها صورت گرفت که رضایت بخش بوده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه شاهد افتتاح رسمی پروژه با حضور خانم دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نمایشگاه بین المللی محیط زیست بودیم .

حمیدی گفت: البته آغاز به کار این پروژه از خردادماه امسال به اداره محیط زیست تهران اعلام شده است و به دلیل اینکه تمایل داشتیم اثرات این فرایندها را به صورت دقیق کنترل کنیم و کار بدون ایرادی ارایه شود آغاز به کار رسمی این پروژه را درنمایشگاه محیط زیست و با حضور خانم دکتر ابتکار اعلام کردیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"