کد خبر: ۴۶۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵

بازار 80 میلیونی کشور برای تولید کافی نیست ، به دنبال بازارهای جهانی باشیم

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : برای رونق صنعت و تولید کشور چاره ای جز گشایش بازار نداریم چرا که بازار 80 میلیونی برای ما کافی نیست و باید به دنبال بازار های جهانی باشیم.

مهندس محمد ضا نعمت زاده در چهاردهمین همایش تولید ملی ، افتخار ملی افزود: از خانه صنعت و معدن و و تشکلهای دیگر بخش خصوصی تقاضا داریم که به بحث صادرات در شاخه تولید و تجارت سامان دهند.

وی اظهار کرد : اغلب واحدهای کوچک و و متوسط توانایی حضور در بازارهای جهانی را  ندارند و باید حمایت شوند.

نعمت زاده در ادامه از ایجاد مراکز تجاری در خارج از کشور خبر داد و گفت : به دنبال ایجاد مراکز تجاری در خارج از کشور هستیم و بدین منظور امروز توافق کردیم که دو ساختمان دو سفارتخانه در اختیار بخش خصوصی و ترجیحا اتاق صنایع و معادن ایران قرار بگیرد.

وی تاکید کرد :‌ایجاد این مراکز قطعا یکی از نیازمندیهای توسعه صادرات کشور است .

نعمت زاده با تاکید بر حمایت دولت از رونق تولید گفت : تسهیلاتی را در جهت شرکت  واحدهای تولیدی در نمایشگاههای خارج از کشور قرار داده ایم و در مواردی تا 50 درصد هزینه ها را تقبل می کنیم تا در خدمت صادرات باشیم و باید شرکتهای توانمند صادراتی حمایت شوند.

مهندس نعمت زاده تصریح کرد : ما باید صنعت خود را بروز کنیم چرا که صنعت باید رقابت پذیر باشد و بدین منظور قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را ارائه دادیم.

وی در ادامه یادآور شد : جهت رونق اقتصاد کشور از نظام بانکی گرفته تا ساختار مدیریت وقوانین و دستورالعملها ، مسائل و مشکلات ریشه ای داریم و می توان از بخش خصوصی کار گروهی را برای ارائه راهکار مشخص تشکیل داد چرا که در جهت توسعه صنعتی و صادرات هنوز نتوانسته ایم دیدگاه هایمان را یکسان کنیم.

تصویب اختصاص 40 درصد تسهیلات به بخش تولید و صنعت

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با اشاره به حمایتهای مجلس شورای اسلامی ازتولید کشور افزود : چندی پیش نیز رییس مجلس اقای لاریجانی برای حل مشکلات صنعت اعلام آمادگی کردند و ما نیز از طریق کمیسیون صنایع مشکلات مربوط به تولید و صنعت را مطرح کردیم و باعث شد که اختصاص 40 درصد تسهیلات به بخش صنعت و معدن در برنامه ششم توسعه تصویب شود.

وی ادامه داد: سال قبل هم طبق قانون رفع موانع تولید مقرر شد اگر منابع مالی دو سال در یک بنگاه تولیدی سپرده گذاری شود ، می توان هزینه اش را معادل همان نرخ رسمی سود تسهیلات بانکی قبول و به حساب مالیات منظور نمود ولی متاسفانه مردم و تولید کنندگان کمتر از این موضوعات آگاهند.

مهندس نعمت زاده  یاد آور شد : بخش تولید در اقتصاد کشور همیشه پیشران بوده و اگر بخش خصوص قدم پیش بگذارد موفق خواهیم شد.

در ادامه این همایش تفاهم نامه ای با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و خانه صنعت و معدن به امضا رسید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"