کد خبر: ۴۵۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۵

العالم: "علی الدهلگی" سخنگوی سازمان اطلاعات نظامی عراق، اعلام کرد: ستاد اطلاعات عملیات "نینوا به سوی تو می آییم" و سازمان اطلاعات نظامی، امروز در دو منطقۀ الحدباء و الکندی به اطلاعاتی ارزشمند دربارۀ گروه تروریستی داعش دست یافت.

الدهلگی در گفت وگو با شبکه السومریه، افزود: نیروهای اطلاعاتی ما، رایانه ای یافتند که به مثابۀ گنج اطلاعاتی مهم و دقیق دربارۀ عناصر روس و تاجیکستانیِ داعش است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود در این رایانه، سامانه ای از ارتباطات میان داعش و کتاب های تبلیغاتی این گروه تروریستی به زبان های روسی و عربی، کشف و شناسایی شد.

الدهلگی در ادامه گفت: سازمان اطلاعات نظامی، همچنین با استناد به اطلاعات این رایانه، کارخانۀ تولید مانکن های موسوم به "ملیکان" را پیدا کرد. این مانکن ها پس از تولید، لباس عناصر داعشی پوشانده می شدند و در جایگاه های مدنظر داعش قرار داده می شدند تا نیروی هوایی و نیروهای نظامی عراقی، با دیدن آن ها گمان کنند که داعش در آن جایگاه، نیرو مستقر کرده است، البته این حیلۀ داعش برای دلیرمردان ما رو شده است.

علی الدهلگی تاکید کرد: سازمان اطلاعات نظامی، نقشی بسیار اساسی در عملیات آزادسازی نینوا ایفا کرد و توانست به گروه تروریستی داعش نفوذ کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"