کد خبر: ۴۵۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
مذاکره انجمن قطعه سازان با خودروسازان طی هفته آتی
به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن قطعه سازان می گوید : عدم همراهی قطعه سازان و خودروسازان در ماههای پایانی سال و عدم رغبت شرکتها در این راستا موجب گردیده تا جریان آنالیز جدید قیمت قطعات پیشرفتی نداشته باشد.

نتایج آنالیز جدید قیمت قطعات سال آینده مشخص می شود

به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن قطعه سازان می گوید  : عدم همراهی قطعه سازان و خودروسازان در ماههای پایانی سال و عدم رغبت شرکتها در این راستا موجب گردیده تا جریان آنالیز جدید قیمت قطعات پیشرفتی نداشته باشد.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : تاکنون هیچ اقدام موثری در خصوص آنالیز جدید  قیمت قطعات و بررسی افزایش قیمت ها توسط کارگروه 3 جانبه دولت و خودروسازان صورت نگرفته است این در حالی است که انجمن قطعه سازان با تمام توان در حال پی گیری است تا این اقدام هر چه سریعتر به نتیجه خوب و قابل قبولی برسد.

وی تصریح کرد : البته جلسات با شرکتهای تامین کننده قطعات برگزار گردیده  و در هفته آتی نیز با شرکت ایران خودرو و سایپا نیز جلساتی را خواهیم داشت امید واریم که مساله آنالیز قیمت پیش از پایان سال به نتیجه برسد هر چند به جهت قرار گرفتن در ماههای پایانی سال و از سویی عدم تمایل خودروسازان بعید است در این فرصت باقی مانده تا انتهای سال ، جریان آنالیز جدید قیمت قطعات به نتیجه مورد انتظار و مشخصی برسد و پیش بینی می شود سال آینده نتایج آنالیز جدید قیمت قطعا مشخص شود.

وی همچنین به طرح پیشنهادی به وزارت صنعت و معدن در این راستا پرداخت و اظهار داشت : پیشنهاد می شود در این فرصت باقی مانده تا پایان سال دولت در این شرایط ، قیمت مواد اولیه که حدود 20 درصدی هرینه تولید قطعه سازان را افزایش داده را با قیمت کمتر و یا قیمت های قبلی ارائه کند و یا هزینه تحمیلی به نحوی از سوی دولت و یا خودروسازان تامین شود.

رنیس انجمن قطعه سازان  در ادامه با توجه به شرایط نامناسب قطعه سازان به لحاظ نقدینگی گفت : متاسفانه قطعه سازان در وضعیت بسیار سخت و شکننده ای قرار گرفته اند و لازم است تا دولت و خودروسازان همراهی لازم را در شرایط کنونی با آنها داشته باشند.

رضایی با اشاره به برخی انتقادات مطرح در خصوص جریان آنالیز قیمت قطعات اظهار داشت : آنالیز قیمت همواره بین خودروساز و قطعه ساز در ایران و در تمام دنیا وجود داشته و هر چه شرکتها در مسیر توسعه حرکت می کنند این آنالیزها دقیق تر و به روز تر می شود.

وی گفت : البته یک بنگاه کسب و کار باید تلاش نماید تا بهره وری را افزایش و هزینه های سربار را کاهش دهد و همزمان مدیریت انرژی ، مدیریت منابع مالی و افزایش مهارت نیروی کار را نیز عملی نماید تا قیمت تمام شده رقابتی شود اما متاسفانه در فضای کسب و کاری نامتعادلی که امروز بسیاری از تولیدکنندگان داخلی فعالیت دارند و همواره قیمت ارز و مواد اولیه در نوسان است طبعا نمی توان این شرایط را محقق نمود.

وی گفت : ایا در این سالها و در شرایط تحریم ها قطعه ساز امکان به روزرسانی تجهیزات و ماشین آلات تولید و خرید دانش فنی را داشته و در این راستا حرکتی نداشته است ؟

وی افزود : با وجود اینکه در شرایط تحریم، امکان خرید تکنولوژی و دانش فنی برای شرکتها وجود نداشته ، اما نزدیک به 15 درصد از قطعه سازان در همین شرایط تلاش نمودند تا ماشین آلات و دانش به روزی را در تولید بکار گیرند.

وی گفت : با وجود تمام شرایط موجود چنانچه قطعه سازان اقتصادی نداشته و خودروسازان و دولت نیز همراهی لازم را نمایند قطعه سازان داخلی در تولید خودروهای فعلی ، امکان ارائه بهترین کیفیت در تولید قطعات را دارند.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"