کد خبر: ۴۵۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۵

18 میلیون تن فولاد تا آخر امسال تولید خواهیم کرد

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: با ادامه روند فعلی پیش بینی می شود امسال میزان تولید فولاد به 18 میلیون تن و صادرات آن به 6 میلیون تن برسد.

«عبدالمجید شریفی» با بیان اینکه در سال های اخیر تولید فولاد ایران نسبت به کشورهای خاورمیانه بیشتر بوده است، افزود: از سال 2011 تا 2015 صادرات ایران روندی افزایشی داشته و در برنامه چشم انداز (حداقل) 15 میلیون تن صادرات فولاد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سال جاری توازن صادرات فولاد نسبت به واردات پیشی گرفته است که امیدواریم با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، مهار خام فروشی و تبدیل سنگ آهن به فولاد ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

شریفی با بیان اینکه بعد از برجام ارتباط بیشتری با کشورهای جهان و شرکت های خارجی برقرار شده است، گفت: در شرایط فعلی ظرفیت تولید فولاد 28 میلیون و 800 هزار تن، چدن 3 و 700هزارتن ، آهن اسفنجی 24 میلیون تن، گندله 32 میلیون تن و کنسانتره 44 میلیون است .

وی به برنامه های توسعه هم اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید فولاد تا سال 2025 به 55 میلیون تن می رسد و با توجه به اینکه اکنون ظرفیت  28 میلیون و 800 هزار تنی داریم، باید ظرفیت فولاد 26 میلیون تن دیگر افزایش یابد ضمن اینکه به همین نسبت باید به ظرفیت گندله و کنسانتره افزوده شود.

شریفی؛ مکان یابی برای اجرای طرح های جدید فولادی را حایز اهمیت خواند و گفت: از این پس طرح های توسعه فولاد باید در 2 نقطه شامل منطقه ویژه معدنی خلیج فارس و منطقه آزاد چابهار اجرایی شود به این دلیل که این مناطق کشور دسترسی به آب دارند.

وی گفت: شرکت های داخلی و خارجی در صورت تمایل به سرمایه گذاری در صنعت فولاد ایران می توانند از طریق مذاکره با ایمیدرو یا شرکت ملی فولاد ایران اقدام کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"