کد خبر: ۴۵۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
تخلف مسلم در مراکز اسقاط
به گزارش خبر خودرو ، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور با اشاره به آمارهای اعلامی دولت در خصوص میزان اسقاط خودروهای فرسوده در سال جاری گفت : پیشنهاد می شود کل آمار اسقاط خودروهای فرسوده در کشور آنالیز و سپس اعلام شود.

صدور غیر واقعی قیمت گواهی اسقاط و اسقاط چند باره خودروها در مراکز

به گزارش خبر خودرو ، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور با اشاره به آمارهای اعلامی دولت در خصوص میزان اسقاط خودروهای فرسوده در سال جاری گفت : پیشنهاد می شود کل آمار اسقاط خودروهای فرسوده در کشور آنالیز و سپس اعلام شود.

مصطفی جودی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : به عنوان مثال مطرح می شود که 150 هزار دستگاه خودرو در سال جاری اسقاط شده است در حالی که 80 هزار دستگاه از آن این آمار اسقاط مربوط به تاکسی های فرسوده بوده که مختص تنها 15 مرکز در کشور است.

وی با تاکید بر لزوم اعلام آمار اسقاط خودروها به صورت تفکیکی در کل مراکز اسقاط در کشور تصریح کرد : باید اعلام شود در مقابل 150 مرکزی که در کشور وجود دارد هر مرکز چه میزان اسقاط خودرو را در سال جاری داشته است .

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز اسقاط با مجوز ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در کشور گفت : با افزایش مراکز و ایجاد ظرفیت جدید اسقاط در کشور ، این سوال مطرح است که آیا برای این میزان ظرفیت جدید ، خوراک نیز فراهم شده است ؟

وی با طرح این مثال که اگر سال گذشته 100 هزار دستگاه خودرو اسقاط توسط 120 مرکز اسقاط صورت گرفته امسال این تعداد خودرو اسقاطی بین 150 مرکز اسقاط بوده است گفت : با این شرایط قطعا سهم هر مرکز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آیا متناسب با افزایش مراکز اسقاط ، امار اسقاط خودروها در کشور افزایش یافته است ؟ اظهار داشت : مسلما پاسخ به این سوال مستلزم یک کارشناسی آماری است ، البته آمار و اطلاعات نه به این شکل جمع بندی شده ،بلکه باید به صورت ترکیبی آمار اسقاط فرسوده ها به لحاظ منطقه جغرافیایی در کشور اعلام شود.

وی تصریح کرد : باید از مسوولان سوال شود اینکه اعلام می شود در سال جاری بسیاری از مراکز اسقاط حتی هزینه خودشان را در نیاورند درست است یا خیر ؟

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور در ادامه با توجه به وجود برخی مسائل حاشیه ای در خصوص مراکز اسقاط ، به مشکلات مراکز اسقاط و رانتی که در این جریان وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت : البته این موارد تنها بخشی از مشکل مراکز اسقاط است این در حالی است که امروز مراکزی در کشور فعالیت دارند که در سال جاری حتی 50 مورد اسقاط هم نداشته اند.

به گفته وی بحث تخلف در مراکز و اسقاط گاها چند باره یک خودرو و همچنین  صدور غیر واقعی قیمت گواهی از تخلفات مسلم در برخی مراکز اسقاط است که عمدتا ناشی از عدم نظارت درست بر نحوه فعالیت مراکز اسقاط است.

وی تصریح کرد : امروز پلس راهور و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان ناظر عالی کجاست تا ملاحظه کنند که مراکز اسقاط به چه نحو عمل می کنند؟

وی تاکید کرد : البته اخیرا اقدامی برای کنترل و بازرسی مراکز اسقاط صورت گرفته که البته به صورت سیستمی نیست بلکه خودروها هر یک به ترتیب مورد ارزبابی قرار می گیرند که در صورتی که در کنار سایر روش های نظارتی قرار بگیرد اقدام بسیار خوبی است تا خودروها به خوبی و کامل اسقاط شوند.

وی افزود : در صورتی که خودرویی کامل و با موتور و گیبرکس و سایر بخش هااسقاط شود مسلما باید به طور کامل نیز  آن پرداخت شود و قطعا نمی توان پیشنهاد زیر قیمت ارائه کنند در چنین شرایطی است که هدف اصلی دولت نیز محقق خواهد شد .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"