کد خبر: ۴۵۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت از اختصاص 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های تولیدی در کشور خبر داد و گفت : بر اساس اطلاعات موجود بیش از 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید در کشور اختصاص یافته است .

ارائه طرح هایی برای حمایت از بازار خودرو

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت از اختصاص 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های تولیدی در کشور خبر داد و گفت :  بر اساس اطلاعات موجود بیش از 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید در کشور اختصاص یافته است .

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت  : در ابتدای امسال رقم مورد نظر برای ارائه تسهیلات به تولید تا پایان امسال 16 هزار میلیارد تومان اعلام گردید که بر اساس آمار مطرح تاکنون از این رقم 12 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد : البته سوالی که در این راستا مطرح است اینکه آیا منابعی که بانک ها برای بخش های تولیدی تخصیص دادند از منابع جدید بوده یا تمدید تسهیلات قبلی است.

وی با اشاره به اینکه بین تخصیص تا پرداخت قطعا فاصله وجود دارد ، تصریح کرد : اینکه منابعی تخصیص یافته تا اینکه پرداخت گردیده دو مقوله مجزاست چرا که بین این دو به لحاظ زمانی و مساله دریافت وثایق قطعا فاصله خواهد بود و از آنجا که همچنان شرایط بوروکراسی در تخصیص منابع توسط بانک ها وجود دارد مسلما تنها بخشی از واحدهای تولیدی ، منابع تخصیصی را دریافت کردند.

وی تاکید کرد : با وجود اینکه گفتگوهای بسیاری در خصوص حمایت از تولید صورت گرفته اما همچنان سیستم بانکی شروط مختلفی را برای دریافت تسهیلات به واحدهای تولیدی مطرح می کند.

وی اظهار داشت : هم اکنون تامین منابع مالی برای بخش تولیدی از نیازهای اساسی کشور در است چرا که این مساله در سبد هرینه های تولید ، بخش قابل توجهی را به خودش اختصاص می دهد.

وی با اشاره به تداوم رکود بر بخش های تولیدی و صنعتی اظهار داشت :  از ابتدای امسال با توجه به عدم تغییر شرایط اقتصادی و قدرت خرید مردم ،همچنان شاهد رکود در بسیاری از بخش ها از جمله صنعت خودرو هستیم.

وی افزود : در صنعت خودرو همچنان نتوانستیم کار جدی انجام دهیم به عنوان مثال باید لیزینگ ها تجهیز شوند و یا تسهیلاتی به مصرف کنندگان اختصاص یابد که برای آن توجیه داشته که اقدام به خرید خودرو از تولیدکنندگان نمایند.

وی با اشاره به تاثیر برخی از روش های فروش تسهیلاتی از سوی شرکتهای خودروساز گفت : باید سود تسهیلاتی که اختصاص می یابد رقمی باشد که برای خریدار خودرو صرفه اقتصادی داشته باشد در غیر این صورت این مساله انگیزه خریداران را کاهش خواهد داد.

دبیر اجرایی خانه صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت : باید روش های فروش و ارائه تسهیلات خرید را تجهیز نمود تا مصرف کننده با استفاده از شیوه های تامین مالی ، پول مورد نیاز برای خرید خودرو را کسب نموده و نهایتا بازار مصرف با تغییر مواجه شود.

خالقی افزود : متاسفانه عدم اجرای این اقدامات مانع از رونق در بازار خودرو شده و البته بخش مهمی از این شرایط به دلیل نبود مشکلات اقتصادی متقاضیان خرید است.

وی گفت : در صورتی که اقدام جدی صورت گرفته و طرح های مختلفی مانند خروج خودروهای فرسوده و اسقاط آنها دنبال شود و در این جریان مشوق هایی نیز اختصاص می یافت قاعدتا جریان تولید و عرضه در بازار خودرو تغییر نموده و ضمن اینکه از مشکلات ناشی از تردد این خودروها در جامعه کاسته می شود.

به گفته وی اگر بخواهیم خودروی داخلی با استقبال بازار داخل مواجه شود خودروساز نیز باید خود را مکلف به تامین قطعه از قطعه ساز داخلی بداند .

این فعال در تولید و صنعت کشور تصریح کرد : خودروسازان باید همان حسی را که در مورد خرید خودرو در داخل دارد نسبت به قطعه ساز ایرانی داشته و خود را متعهد بدانند که  قطعات داخلی را خریداری نماید در صورتی که این اتفاق بیفتد زنجیره ای از ارزش در بخش درآمد و رونق در کشور شکل خواهد گرفت که لوکوموتیو آن نیز خودروسازان خواهند بود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"