کد خبر: ۴۴۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اجرای موفق طرح پیمایش گفت: روزانه 9 میلیون و 200 هزار لیتر گازوئیل صرفه جویی شده است.

کاهش مصرف روزانه 9 میلیون لیتر گازوئیل با طرح پیمایش

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اجرای موفق طرح پیمایش گفت: روزانه 9 میلیون و 200 هزار لیتر گازوئیل صرفه جویی شده است.

منصور ریاحی گفت : طرح پیمایش با همکاری سازمان راهداری، وزارت کشور، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شهرداریها اجرا شده است.

ریاحی اعلام کرد: مصرف گازوئیل در سال 93 در بخش حمل بار و مسافر به 51 میلیون و 100 هزار لیتر رسید، اما امسال با کاهش روزانه 9 میلیون و 200 هزار لیتری شاهد مصرف 41 میلیون و 900 هزار لیتر مصرف این فرآورده در کشور بودیم.

وی ادامه داد: در اجرای طرح پیمایش طبقه بندی کلاس خودروهای دیزلی مسافری و باری، حذف سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه نامه شخص ثالث با هماهنگی نیروی انتظامی و بیمه مرکزی صورت گرفت که در این فاز روزانه بیش از 2 میلیون لیتر کاهش مصرف را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اجرای فاز دوم طرح پیمایش گفت: مرحله دوم اجرای طرح پیمایش نصب جیپیاس است که از سوی سازمانهای شهرسازی و حمل و نقل جادهای پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: سیاست شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران برای کاهش مصرف گازوئیل در کشور طرح قطع سهمیه خودروهای موقت بدون معاینه فنی، بلوک بندی مجاری عرضه (با تعیین خودروها، مسیر و نحوه عرضه) اجرایی خواهد شد، همچنین با ساماندهی تحویل سوخت به خودروهای ترانزیت سوخت به قیمت آزاد عرضه خواهد شد.

ریاحی، درباره وضع واردات بنزین گفت: با وارد مدار شدن فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال آینده واردات بنزین نخواهیم داشت.

وی افزود: با وارد مدار شدن فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال از واردات بنزین بی نیاز می شویم و به خودکفایی در تامین این فرآورده دست می یابیم.

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران، به مرور با وارد مدار شدن فازهای دو و سه پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نیمه دوم سال 96 به باشگاه صادرکنندگان بنزین می پیوندیم.

وی با اشاره به اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس و لاوان گفت: تا دی ماه سه میلیون لیتر بنزین یورو 4 پالایشگاه بندرعباس و روزانه سه میلیون لیتر بنزین یورو 4 پالایشگاه لاوان به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد.

ریاحی با اشاره به این که ایران پس از 100 سال به صادرکننده پایدار فرآورده های نفتی تبدیل شده است، گفت: هم اکنون روزانه 400 هزار بشکه (64 میلیون لیتر) سوخت مایع ( نفت کوره و نفت گاز) صادر می کنیم که با معکوس کردن خطوط لوله و ساخت اسکلههای جدید با افزایش توان صادراتی کشور این مقدار به روزانه 500 هزار بشکه در روز افزایش خواهیم داد.

وی افزود: از این میزان صادرات 50 میلیون لیتر مربوط به نفت کوره و 14 میلیون لیتر مربوط به نفتگاز است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به سیاست این شرکت برای عرضه همه فرآورده های نفتی در بورس گفت: قیمت گذاری و عرضه همه فرآورده های نفتی از طریق بورس انجام می شود.

وی افزود: قیمت های اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در بازار بورس به عنوان مرجع قیمت گذاری در کشور بدل شده است.

ریاحی، با اشاره به مازاد 20 تا 25 میلیون لیتر مازاد عرضه نفت گاز در کشور اعلام کرد: با این حجم مازاد عرضه نفت گاز و دیگر فرآوردهها صادرات و فروش از طریق بورس عرضه می شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"