کد خبر: ۴۴۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، پیرو درج یادداشتی با عنوان " انتقاد خارج از قاعده انجمن واردکنندگان به سیاست های واردات خودرو " در سایت خبرخودرو ، انجمن واردکنندگان خودرو ایران اقدام به ارسال جوابیه ای نموده است که در ادامه از نظر می گذرد:

جوابیه انجمن واردکنندگان خودرو ایران به یادداشت خبرخودرو

به گزارش خبر خودرو ، پیرو درج یادداشتی با عنوان " انتقاد خارج از قاعده انجمن واردکنندگان به سیاست های واردات خودرو " در سایت خبرخودرو ، انجمن واردکنندگان خودرو ایران اقدام به ارسال جوابیه ای نموده است که در ادامه از نظر می گذرد:

در جوابیه انجمن واردکنندگان خودرو ایران آمده است :

همانگونه که مستحضرید وضع قوانین و مقررات به استناد قانون توسعه کشور می بایستی با استفاده از نظرات مشورتی اتحادیه ها، کانون ها و انجمن های صنفی تخصصی انجام پذیرفته و نظم بخشی به روابط مدنی با هدف ارتقا سطح مطلوبیت زندگی برای آحاد جامعه صورت پذیرد.

از آن جایی که وضع مقررات مختلف که مصادیق متعدد آن با مستندات قابل ارائه موجود است متاسفانه بدون انجام کار کارشناسی دقیق موجب هدر رفت انرژی از کلیه آحاد جامعه گردد. از جمله مقررات مربوط به استاندارد که صرفا با افزایش تعداد استانداردها و عدم اجرای آن برای تولید کنندگان یا وارد کنندگان و اجرای شخصی و سلیقه ای موجب بروز مشکلات عدیده برای وارد کنندگان و در نهایت مصرف کنندگان می گردد.

در خصوص موضوع بنزین نیز بنابر اقرار صنعت نفت که در جراید نیز منعکس گردید صرفا 8 شهر اصلی دارای بنزین یورو 4 در کشور می باشند. حال وضع  قوانین مختص به واردات خودروهای دارای استانداردهای یورو 5 که بنابر تحقیقات و دستورالعمل های کارخانجات سازنده خودرو نتیجه ای جز آسیب به قطعات خودرو نداشته و هزینه گزاف مراجعه مکرر به نمایندگی را کسی جز مصرف کننده و در نهایت سازنده خودرو پرداخت نخواهد کرد. همچنین مورد تاکید است که پاک کردن صورت مسئله رفع تحریم ها مشکلی را حل نمی کند چرا که حداقل در موضوع واردات خودرو شرکت های سازنده خودرو به هیچ عنوان شرایط کنونی کشور را خارج از تحریم تلقی نکرده کما اینکه در تنظیم قرارداد با شرکت های خودروساز کشور نیز این مورد را لحاظ نموده اند. حال به جهت بهره برداری خاص چه اصراری بر رفع کامل تحریم ها داریم جای تعجب است.

لذا از آنجاییکه انجمن وارد کنندگان خودرو مدافع حقوق مصرف کنندگان خودروهای وارداتی و پس از آن تسهیل کننده امر واردات خودرو و تنها مرجع تخصصی واقعی در موضوع واردات خودرو درکشور است هرگونه مطالبه اعضا و یا مراجع ذیصلاح را پیگیری کرده وضع جلوگیری از هدر رفت سرمایه های کشور نسبت به ایستادگی در مقابل تفکرات شخصی غیر علمی در هر جایگاه و مقامی ایستادگی خواهد کرد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"