کد خبر: ۴۴۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری گفت: در سال 93 در حوزه مدیریت حمل و نقل بار ابلاغیه ای برای ساماندهی ناوگان باری به شهرداری استانهای کشور صادر گردید.

اعمال قانون وانت بارهای فاقد مدارک توسط پلیس راهور

به گزارش خبر خودرو، مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری گفت: در سال 93 در حوزه مدیریت حمل و نقل بار ابلاغیه ای برای ساماندهی ناوگان باری به شهرداری استانهای کشور صادر گردید.

امیر جعفرپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: براساس ابلاغیه مذکور ساماندهی ناوگان وانت باری، کامیونت و کامیون ها در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاهش و پیمایش ناوگان دیزلی تصریح کرد: بر اساس طرح کاهش و پیمایش کلیه کامیونت ها و وانت بارهای دیزلی باید به سامانه های رهگیری مجهیز شوند و ساماندهی تخفیف سوخت آنها بر مبنای بارنامه (در حوزه برون شهری) و یا بار برگ (در حوزه درون شهری) صورت گیرد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی خاطرنشان کرد: چندی است که سازمان حمل و نقل بار در شهرداری تشکیل شده البته از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون ادغام اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه های 20 شهر کشور انجام شده است.

وی با اشاره به شرایط بهره برداری از سازمان حمل و نقل بار در شهرهای کشور بیان کرد: در شهرهای با جمعیت یک میلیون تا 200 هزار نفر سازمان حمل و نقل بار و مسافر (که حاصل ترکیب اتوبوسرانی و تاکسیرانی است) به بهره برداری می رسد البته در شهرهای زیر 200 هزار نفر سازمان مدیریت حمل و نقل مسئول رسیدگی به امور حمل و نقل عمومی است.

وی در خصوص تجهیز ناوگان وانت باری به سامانه های پرداخت الکترونیک کرایه اظهار داشت: تجهیز ناوگان وانت بار به سیستم های پرداخت الکترونیک کرایه در دستور کار سازمان حمل و نقل بار قرار گرفته همچنین این سازمان در تلاش برای صدور بار برگ تردد درون شهری وانت بارها است.

وی در رابطه با اعمال قانون وانت بارهای فاقد مدارک عنوان کرد: از ابتدای آبان ماه سال جاری پلیس راهور نسبت به اعمال قانون وانت بارهای فاقد مدارک اقدام کرده است.

جعفرپور در ادامه این گفتگو اذعان داشت: اعمال قانون وانت بارهای فاقد مدارک در راستای ساماندهی و برقراری نظم در تردد وانت بارها در مسیرهای برون شهری و ارتقای ایمنی جاده ها انجام می شود.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری در پایان با اشاره به دوره های آموزشی رانندگان وانت بار ادامه داد: دوره های آموزشی عمومی برای رانندگان حمل و نقل کالای سبک (وانت بار) برون شهری برگزار می شود لذا رانندگان ملزم به گذراندن این دوره های آموزشی هستند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"