کد خبر: ۴۴۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
واردات لنت ترمز 30 درصد افزایش یافت
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ از افزایش 30 درصدی واردات لنت ترمز به کشور خبر داد و گفت : بر اساس آخرین آمار گمرک، از ابتدای امسال حدود 30 درصد واردات لنت ترمز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ایجاد دو جوینت ونچر خارجی در صنعت لنت ترمز

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ از افزایش 30 درصدی واردات لنت ترمز به کشور خبر داد و گفت : بر اساس آخرین آمار گمرک، از ابتدای امسال حدود 30 درصد واردات لنت ترمز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به تاثیر واردات بر اوضاع تولیدکنندگان اظهار داشت : سیر صعودی واردات خودرو در سال جاری حاکی از شرایط بسیار نامناسب برای تولیدکنندگان داخلی است.

وی افزود : در صورتی که جریان واردات لنت ترمز بر خلاف جریان کنونی بود و سیر نزولی در این بخش  صورت می گرفت می توان ادعا کرد که اوضاع بهتری برای تولیدکنندگان رقم خورده در حالی که از ابتدای امسال تولیدکنندگان شرایط خوبی را تجربه نکرده اند.

وی با اشاره به جریان واردات لنت ترمز بر خلاف مصوبه قانونی دولت گفت : سیر واردات لنت ترمز در شرایطی رخ داده است که دولت ابلاغ نموده که شرکتهای خصوصی حق واردات اقلامی که امکان تولید و تامین آنها در داخل وجود دارد را نداشته و واردات این نوع کالاها ممنوع است که این خود نویدی برای قطعه سازان و تولیدکنندگان لنت ترمز است .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور کنترل واردات لنت ترمز به کشور اظهار داشت : در راستای کنترل و نظارت بر واردات و خروج رکود از بازار تاکنون مراجعاتی به دستگاههای مربوطه صورت و نامه هایی نیز رد و بدل شده است که خوشبختانه اقداماتی در حال انجام است .

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ تصریح کرد : مسئولان نیز معتقدند در شرایط فعلی که واردات سال 95 نسبت به سال 94 بیشتر گردیده این جریان مطمئنا پتانسیل خاصی را برای واردکنندگان داشته که تولیدکننده داخلی به تدریج به حاشیه می روند.

لاجوردی تصریح کرد : دولت به منظور کاهش واردات درصدد است تا تعرفه واردات لنت ترمز را افزایش دهد در صورتی که افزایش تعرفه واردات محقق شود امید می رود که اوضاع تولیدکنندگان داخلی در سال 96 بهتر گردد.

وی گفت : درصورتی که تعرفه واردات به حداقل 36 درصدی که مطرح شده ، برسد به نظر می رسد صنعت لنت ترمز اوضاع خوبی را در سال آینده خواهد داشت.

با اشاره به توان رقابتی تولیدات داخلی اظهار داشت : به هر میزان قدرت و توان تولید داخل تقویت شود و صاحب برند شویم طبعا روز به روز رشد تولید داخل رونق بهتری خواهد یافت .

لاجوردی تصریح کرد : چنانچه عکس این جریان اتفاق بیفتد و واردات بی رویه با تعرفه های بسیار کم به کشور صورت گیرد و اجناس قاچاق نیز که امروز کم نیست وارد بازار شود طبعا برندهای داخلی به فراموشی سپرده خواهند شد.

به گفته وی هم اکنون برخی از تولیدکنندگان قوی لنت ترمز در کشور قراردادهایی را با شرکتهای خودروساز در حوزه سبک و سنگین دارند.

وی افزود : البته ضرورت دارد تا تولیدکنندگان لنت ترمز برای تامین نیاز محصولات خارجی نسبت به  ارتقاء کیفی در تولیدات اقدام نمایند و با شرکتهای مطرح خارجی جوینت ونچر شوند چنانچه این موضوع محقق شود قطعا خودروسازان خارجی نیز با این بخش از تولیدکنندگان لنت ترمز در داخل همکاری خواهند نمود.

وی گفت : در صورتی که تولیدکنندگان داخلی نتوانند این امتیازات را کسب کنند و خواسته های خودروسازان را بر آورده ننمایند طبعا از قافله تولیدات جدید خودرویی عقب خواهند ماند.

وی با اشاره به ایجاد دو جوینت ونچرهایی میان تولیدکنندگان داخلی با شرکتهای خارجی تصریح کرد : در حال حاضر دو شرکت نیز در قالب قراردادهای جوینت ونچر همکاری هایی با دو شرکت آلمانی و کره ای داشته اند تا در این راستا انتقال تکنولوژی نیز صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به عدم تغییر بازار لنت ترمز گفت : هر چند بازار لنت ترمز تغییر چندانی نسبت به ماههای قبل نداشته اما 4 تا 5 درصدی فروش در بازار بهتر گردیده از این رو پیش بینی می شود تا پایان سال اوضاع بازار لنت ترمز شرایط بهتری یافته و در نیمه دوم سال شور و شوق فروش بهتر می شود ضمن اینکه با سخت گیری در خصوص واردات انتظار می رود توجه بیشتری به تولید داخل شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"