کد خبر: ۴۴۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در تور بازدید خبرنگاران از انجام مراحل معاینه فنی اتوبوسهای شرکت واحد گفت: تاکنون بیش از 5 هزاز دستگاه اتوبوس به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند.

یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس به دلیل نقص فنی موفق به اخذ برگه معاینه فنی نشده اند

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در تور بازدید خبرنگاران از انجام مراحل معاینه فنی اتوبوسهای شرکت واحد گفت: تاکنون بیش از 5 هزاز دستگاه اتوبوس به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، پیمان سنندجی در ادامه این مراسم افزود: یک هزار و 500 دستگاه از اتوبوس هایی که به مراکز مراجعه کرده اند به علت نقص فنی موفق به اخذ برگه معاینه فنی نشده اند.

وی در ادامه با اشاره به درصد نقوص معاینه فنی اتوبوسهای مردودی در تست معاینه فنی تصریح کرد: 18 درصد از نقوص اتوبکسها مربوط به سیستم ترمز و 15 درصد چراغ قرمز، 13 درصد چراغ جلو، 12 درصد شیشه اتوبوس، 9 درصد کمک فنر و 6 درصد به علت دودزایی و همچنین 3 درصد به دلیل جلوبندی و فرمان اتوبوس بوده است.

وی اظهار داشت: فرسودگی اتوبوس و دودزایی آن در بحث معاینه فنی بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: اخذ برگه معاینه فنی از جمله امور الزامی برای تردد اتوبوسها در سامانه حمل و نقل شهری است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه اتوبوسهای شرکت واحد اتوبوسرانی پایتخت باید هر 6 ماه یکبار نسبت به معاینه فنی خودرو اقدام نمایند.

سنندجی در ادامه اذعان داشت: برای تشویق رانندگان به اخذ برگه معاینه فنی اتوبوس تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و بر مبنای آن، رانندگان تنها 8 هزارتومان از مبلغ 35 هزارتومانی معاینه فنی را پرداخت میکنند لذا مابقی هزینه توسط شرکت واحد اتوبوسرانی تقبل می شود.

وی در خصوص سن فرسودگی اتوبوسها عنوان کرد: براساس بخشنامه هیات وزیران حداکثر عمر فرسودگی اتوبوسها 8 سال  است البته سن فرسودگی اتوبوسهای پایتخت در حال حاضر 12 سال می باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پایان افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی خواستار مشارکت بخش خصوصی در تامین اتوبوسهای جدید است و امیدواریم که بتوانیم به زودی نوسازی ناوگان را به سرانجام برسانیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"