کد خبر: ۴۴۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم در خصوص تاثیر آزاد سازی قیمت آرد بر کیفیت نان اظهار داشت: بهبود کیفیت نان تنها منوط به آزاد سازی کامل قیمت آرد و نان است، چرا که با تحقق این امر نانوایی ها در رقابت سالم با یکدیگر قرار می گیرند.

 
وی ادامه داد: با هدفمندی و آزاد سازی قیمت ها  کیفیت نان یک روند رو به رشدی را  طی کرد اما مجددا با نظام سهمیه ای کیفیت کاهش یافت.
 
کرمی تصریح کرد: از سال 93 تاکنون اصلاح قیمت نان اتفاق نیفتاده که این امر با وجود افزایش هزینه هایی از قبیل دستمزد کارگران و مسایل جانبی، تخلفاتی از قبیل کاهش وزن چانه و کیفیت نان از سوی نانوایان را به همراه داشته است.

 

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم در ادامه یادآور شد: با یکسان سازی قیمت آرد و رقابت سالم میان واحد ها، کیفیت و به دنبال آن رضایت مردم افزایش می یابد.
 
 
 آزاد سازی قیمت آرد تاثیری در کیفیت نان ندارد
 
همچنین حسن عباسی معروفان معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: کیفیت نان در مقایسه با سال گذشته افزاش یافته و تنها ممکن است در برخی نانوایی ها تخلفاتی صورت گرفته باشد که این امر با گزارش های مردمی از سوی دستگاه های مربوطه قابل پیگیری است.
 
وی در خصوص تاثیر آزاد سازی قیمت آرد بر کیفیت نان بیان کرد: آزاد سازی قیمت کیفیت نان را افزایش نمی دهد، چرا که بیش از 90 درصد نان های عرضه شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
 
معروفان ادامه داد: تا به امروز از شورای آرد و نان  استان ها گزارشی مبنی بر کیفیت پایین نان به دست ما نرسیده است.

 

به گفته وی تا به امروز مصوبه ای از سوی دولت مبنی بر آزاد سازی قیمت آرد ابلاغ نشده است.

 

نبود نظارت کافی کاهش کیفیت را رقم زد

سید راضی نوری عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اصلاح قیمت و آزاد سازی نرخ آرد مشکلاتی را برای اقشار ضعیف جامعه به همراه دارد و دولت باید از این بخش از جامعه حمایت هایی را به عمل آورد.
 
نوری در پاسخ به این سوال که مردم گلایه هایی از کیفیت پایین نان دارند،عنوان کرد: کیفیت پایین نان و گلایه های مردم در این خصوص تنها ناشی از عدم نظارت دستگاه های ذی ربط است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"