کد خبر: ۴۳۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

رشد صنعت در نیمه دوم امسال به 7 درصد می رسد

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، دکتر منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جریان افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت تهران با اشاره به اینکه وضعیت صنعت رو به بهبود است گفت پیش بینی می کنیم رشد شاخص های صنعت در نیمه دوم سال 95 به 7 درصد برسد و این مرهون زحمات دولت تدبیرو  امید در قضیه برجام و همچنین توجه ویژه به صنعت در برنامه های دولت می باشد.

دکتر معظمی با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه صنعت تهران گفت امسال حدود 40درصد افزایش فضای نمایشگاه داشته ایم و شرکت کنندگان خارجی نمایشگاه 37 درصد بیشتر از سال قبل بوده اند که عمدتا در حال بررسی برای انجام سرمایه گذاری مشترک در داخل کشور هستند و این از برکات تعامل با جامعه جهانی بعد از برجام است.

رئیس  هیات عامل ایدرو در ارتباط با رشد صنایع و محصولات داخلی صنعتی گفت باید فرصت ایجاد شده را غنیمت بدانیم و هر چه سریعتر صنعتگران داخلی با استفاده از دانش صنعتی کشورهای پیشرفته همکاری با کمپانی های بزرگ صنعتی بین المللی خود را به سطح اول صنعت دنیا برسانند.

ایشان با اشاره به اعطای تسهیلات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به 10 هزار  واحد صنعتی که دارای بازار و تکنولوژی مناسب بوده اند گفت اضافه شدن این واحدها به اقتصاد کشور حتما هم اشتغال را تحت تاثیر و رونق اقتصادی خواهد داشت به طوری که پیش بینی می کنم رشد صنعت در 6 ماهه دوم سال به 7 درصد برسد.

گفتنی است که در این نمایشگاه که با حضور شرکتهای 27 کشور در زمینه های ماشین آلات و خطوط تولید-تجهیزات صنعتی-ابزارآلات و صنایع پیشرفته تعداد 844 شرکت حضور دارند و تا تاریخ 17 مهر این نمایشگاه برقرار است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"