کد خبر: ۴۳۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص توقف طرح LEZ گفت: علت اصلی توقف طرح LEZ را بایستی از پلیس راهور ناجا جویا شد.

نبود مدیریت واحد موجب توقف طرح LEZ شد

به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص توقف طرح LEZ گفت: علت اصلی توقف طرح LEZ را بایستی از پلیس راهور ناجا جویا شد.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: اعتراض مسئولین به توقف طرح LEZ به علت ضعف در مدیریت اجرایی این طرح است.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح LEZ  قریب به یکسال است که توسط شهرداری تهران، پلیس راهور ناجا و کلیه ارگانهای مرتبط در دست برنامه ریزی می باشد که در اواخر شهریور ماه سال جاری اجرای رسمی طرح آغاز شد لذا اخذ معاینه فنی معتبر به منزله مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک اعلام گردید.

وی در ادامه با بیان اینکه توقف اجرای طرح LEZ به معنای شکستن ابهت قانون و به نوعی قانون شکنی است، اذعان داشت: اگر در اجرای طرح معاینه فنی خودروها خللی وجود داشت مسئولین بایستی از ماهها قبل متوجه این موضوع می شدند نه امروز که این طرح وارد مرحله اجرایی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: در اجرای  طرح LEZ ابتدا باید زیرساختهای لازم فراهم می گردید تا امروز شاهد توقف اجرای این طرح نمی بودیم.

وی در ادامه عنوان کرد: عدم مدیریت واحد و نبود هماهنگی لازم بین بخش های مختلف علت اصلی توقف در اجرای طرح LEZ است.

شاکری با اشاره به اینکه طرح LEZ به معنای کنترل معاینه فنی خودروها از طریق دوربین های مکانیزه است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح LEZ در کاهش آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است لذا مسئولین بایستی برای اجرای این طرح راهکاری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور به تنهایی اقدام به توقف اجرای طرح LEZ کرده است، افزود: مسئولیت پذیری و برنامه ریزی دقیق مسئولین ذیربط در اجرای طرح LEZ امری ضروری است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص اجرای طرح LEZ اضافه کرد: طرح LEZ بایستی به طور کامل اجرا شود چرا که تاثیر اجرای این طرح در کاهش آلودگی هوای پایتخت بسیار موثر است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"