کد خبر: ۴۳۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

بایدها و نبایدهای تولید خودروهای یورو 5

به گزارش خبر خودرو ، این روزها الزام رعایت استاندارد آلایندگی یورو5  توسط خودروسازان در شرایطی مطرح می شود که بحث عدم توزیع سراسری سوخت یورو 4 همچنان از گلایه های خودروسازان است .این الزام در حالی مطرح می شود که بحث تولید و تامین سوخت یورو 5 نیز بر اساس گفته معاون وزیر نفت همچنان با ابهام روبرو است به طوری که وی در آخرین نشست خبری خود در خصوص تولید بنزین یورو 5 اعلام کرد " با توجه به فاصله بسیار کم استاندارد  یورو 4 با استاندارد یورو5 ، فعلا هیچ برنامه ای برای تولید بنزین یورو5 نداریم."

حال با توجه به الزام خودروسازان در خصوص رعایت استاندارد یورو 5 در تولید محصولات جدید و احتمال عرضه خودروهای جدید از سال آینده این سوال مطرح است که آیا زیر ساخت های لازم برای تامین سوخت مورد نیاز این خودروها فراهم است ؟!

دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به آخرین مصوبه دولت می گوید : عرضه خودروهای جدید مطابق با استاندارد یورو5 مستلزم تامین سوخت مورد نیاز و مطابق با استاندارد یورو5 خواهد بود.

احمد نعمت بخش افزود : البته بر اساس مصوبه هیات دولت تولیدات جاری خودروسازان تا دو سال آینده بر اساس  استاندارد یورو4 خواهد بود.

وی گفت : بر اساس آخرین مصوبه هیات وزیران خودروسازان تا  سال 97 باید تولیداتشان را مطابق با استاندارد یورو 4 تولید نمایند در واقع  سال 96 و 97 نیز تولیدات فعلی شرکتها بر اساس استاندارد یورو4 خواهد بود.

وی اظهار داشت : از سال آینده هر خودروی جدیدی که وارد بازار می شود باید مطابق با استاندارد سال 98 که همان استاندارد یورو5 خواهد بود ، باشد.

وی خاطر نشان کرد : بر اساس مصوبه هیات دولت خودروهایی که که هم اکنون تولید می شوند تا پایان 97 باید با استاندارد یورو 4 باشند اما با تولید و ورود هر خودروی جدیدی ، خودروسازان باید 2 سال زودتر استاندارد بالاتر را رعایت نمایند.

وی گفت : بر این اساس در صورتی که در سال آینده خودروی جدید وارد بازار شود باید مطابق با استاندارد یورو 5 باشد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد : البته این امر مستلزم تامین سوخت مورد نیاز و مطابق با استاندارد یورو5 خواهد بود .

نعمت بخش با توجه به نبود زیر ساخت ها در تامین سوخت یورو5 اظهار داشت : این مساله را باید از سازمان محیط زیست پی گیری شود که در شرایطی که در مورد استاندارد آلایندگی تولیدات داخلی و یا محصولاتی وارداتی تا این میزان سخت گیری وجود دارد آیا سوخت مورد نیاز فراهم است ؟

وی گفت : از سال گذشته که تولیدات خودروسازان بر اساس استاندارد یورو 4 عرضه می شود تا این لحظه تنها در 8 کلان شهر کشور تنها سوخت یورو4 توزیع شده است در حالی که این خودروها در کل کشور تردد می کنند و بایستی سوخت یورو 4 توزیع سراسری شود .

وی تاکید کرد : چنانچه خودروسازان محصولاتی با پلت فرم جدید را تولید نمایند امکان تامین استاندارد یورو5 در محصولات جدید را خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"