کد خبر: ۴۳۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حفظ سامانه کارت سوخت در کشور تاکید کرد.

حفظ سامانه کارت سوخت برای اصلاح مصرف ، ضروری است

به گزارش خبرخودرو، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حفظ سامانه کارت سوخت در کشور تاکید کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی از تقدیم طرح حفظ سامانه کارت هوشمند سوخت با قید دو فوریت و امضای 20 نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبرداد و افزود: این طرح به منظور ارتقای شفافیت در عرضه سوخت و پیشگیری از افزایش قاچاق فرآوردههای نفتی تدوین شده است.

وی اظهار داشت : در صورت تصویب طرح مزبور دولت مکلف است هر گونه سوخت مایع بنزین و گازوئیل به تمامی وسایل نقلیه با استفاده از کارت سوخت خودرو عرضه کند و مجاز است برای جلوگیری از استفاده از کارت جایگاه و محدود کردن این نوع از کارت‌ها و ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت اختصاصی از خودرو از سازوکارهای مناسب و سیاست‌های انگیزشی استفاده کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم گفت: حفظ سامانه کارت سوخت به نفع کشور است چون در کاهش و کنترل مصرف و همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت بسیار نقش آفرین است.

وی به مزیت‌های استفاده از کارت سوخت اشاره کرد و افزود: استفاده از کارت سوخت موجب کنترل مصرف و همچنین از قاچاق سوخت اعم از بنزین و گازوئیل به شدت جلوگیری می کند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت : کارت هوشمند سوخت می‌تواند به شفافیت اطلاعات و مدیریت بهینه سوخت در کشور کمک شایان توجهی داشته باشد.

وی گفت : به واسطه کارت سوخت می‌توان به حجم بنزین مصرفی در نقاط مختلف و حتی اقشارمختلف پی برد و این امر به نوبه خود در محاسبات و برنامه‌ریزی های کشور مزیت‌های جدی ایجاد و فقدان این سامانه به فساد در حوزه انرژی و بنزین دامن خواهد زد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود : وجود کارت سوخت موجب افزایش شفافیت در عرضه بنزین و کاهش قاچاق این فرآورده با ارزش می‌شود و از این طریق مصرف بنزین کنترل و به بنزین وارداتی نیاز کمتری خواهد بود.

وی بیان داشت: ایجاد زمینه مناسب برای حرکت به سمت اصلاح مصرف و کسب اطلاعات منسجم از تعداد و نوع ناوگان حمل‌ونقل فعال کشور و مصرف سوخت انواع خودرو و تقاضای واقعی بنزین و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای عرضه و تقاضای سوخت از دیگر مزایای دیگر استفاده کارت سوخت است.

حاجی دلیگانی در تبیین اهمیت سامانه هوشمند سوخت نیز گفت: این زیرساخت به دلیل اطلاعاتی که برای تصمیم‌گیری در اختیار مدیران قرار می‌دهد دارای اهمیت فراوانی است.

وی افزود: دوام استفاده از کارت هوشمند نه‌تنها از جهت شفاف‌سازی گسترده برای تصمیم‌گیری‌های بخش عمومی اهمیت جدی دارد بلکه ابزاری قوی در سیاست‌گذاری در حوزههای متعدد از جمله زیست‌محیطی، حمل و نقل، صنعتی، تجاری و ... در اختیار سیاست‌گذاران و مسئولان کشور قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم با بیان اینکه فرهنگ‌سازی همه‌جانبه برای مصرف توام با صرفه‌جویی و بهره‌وری در کشور ضرورت دارد، یادآورشد: برای سامان یابی نظام اقتصادی ضمن اجتناب از اسراف و تبذیر باید با مدیریت و درایت انرژی کشور را به سمت اهداف کلان و زیربنایی هدایت کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"