کد خبر: ۴۳۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل شرکت طراحی ، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو ( ساپکو ) گفت : در سال آینده بیش از 700 هزار دستگاه خودرو در شرکت ایران خودرو تولید می شود .

صد میلیون دلار سرمایه گذاری برای تولید قالب محصولات جدید در ایران خودرو

به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل شرکت طراحی ، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو ( ساپکو ) گفت : در سال آینده بیش از 700 هزار دستگاه خودرو در شرکت ایران خودرو تولید می شود .

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، حسین نجاری در مراسم آغاز به کار پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قالب و ابزار و مواد اولیه  با اشاره به چشم انداز تولید خودرو در ایران ،اظهار داشت : تا سال 1404 کل تولید خودرو ایران به 3 میلیون دستگاه می رسد که از میزان، سهم ایران خودرو ، یک میلیون و 800 هزار دستگاه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 600 هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید می شود ، تصریح کرد : با همکاری ایران خودرو و پژو به زودی 3 خودرو جدید تولید می شود که اولین آنها تا پایان امسال به تولید خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو سفارش دهنده بیش از 50 درصد از قالب های صنعتی در سراسر جهان است ، تصریح کرد : قطعا برای تولید 700 هزار خودرو در سال آینده نیازمند قالب های بسیاری و همچنین بازسازی در این حوزه خواهیم بود.

وی گفت : در راستای تولید خودروهای جدید با همکاری پژو قالب‌ها، ابزار و قطعات مورد نیاز برای تولید این خودروها در داخل تولید خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تولید3 محصول جدید مشترک پژو و ایران خودرو تاکید کرد : برای تولید این محصولات جدید نیازمند قالب ، ابراز و مواد اولیه به روز هستیم از این رو بسیاری از قالب ها در زنجیره تامین شرکت نیازمند بازسازی و نوسازی است.

وی تصریح کرد : باید در حوزه  قالب و ابراز سرمایه گذاری صورت گیرد از این رو برآورد می شود صد میلیون دلار سرمایه گذاری در این بخش نیاز باشد.

وی در ادامه هدف از برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی قالب ، ابزار و مواد اولیه را  ارائه قابلیت و توانایی شرکتهای ایرانی در حوزه ساخت قالب و ابزار و ایجاد فرصت هایی برای سرمایه گذاری مشترک میان شرکتهای داخلی و خارجی در این حوزه اعلام کرد  و گفت : ارائه استراتژی و راهبرد های صنعت خودرو ایران در حوزه قالب و ابزار و همچنین نقش قالب و ابراز در تولید خودرو و صادرات در این بخش از دیگر اهداف برگزاری پنجمین نمایشگاه قالب و ابراز بوده است.

وی گفت : هم اکنون بیش از 50 درصد از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت خودرو را ورق های فولادی تشکیل می دهد که البته باید کیفیت و ظرفیت در این بخش ها نیز افزایش یابد تا بتوان به همه نیازها در این حوزه پاسخ داد.

مدیر عامل  ساپکو در ادامه  به کلیه شرکتهای ایرانی فعال در بخش ساخت قالب و ابزار توصیه کرد به منظور ارتقاء دانش و تکنولوژی به دنبال شریک خارجی باشند .

نجاری در پایان ابراز امیدواری کرد در راستای برگزاری پنجمین بین المللی نمایشگاه قالب و ابزار ، همکاری های مفیدی بین شرکتهای ایرانی و خارجی به منظور ارتقاء کیفیت و کمیت در صنعت خودروسازی ایران صورت گیرد.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قالب و ابزار و مواد اولیه با حضور شرکت‌هایی از آلمان، سوئیس، ترکیه، سوئد، ایتالیا، پرتغال، کره جنوبی، چین و ایران از امروز تا 8 مهر ماه در شرکت ساپکو بر پا خواهد بود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"