کد خبر: ۴۳۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن گفت : از ابتدای امسال هیچ تغییری در بازار صورت نگرفته و همچنان رکود شدید بر بازار لاستیک و روغن حاکم است.

تداوم رکود ، بازار فروش لاستیک و روغن را به تعطیلی کشاند

به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن گفت : از ابتدای امسال هیچ تغییری در بازار صورت نگرفته و همچنان رکود شدید بر بازار لاستیک و روغن حاکم است.

عباس سماواتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به تاثیر رکود حاکم بر جامعه در افت قیمت در بازار لاستیک و روغن گفت : از ابتدای امسال بر خلاف نرخ تورم و افزایش قیمت در بسیاری از بخش ها ، شاهد افت چند درصدی در قیمت لاستیک و روغن در بازار بوده ایم.

وی گفت : البته هر گونه تغییر و یا کاهش قیمت لاستیک و روغن در وضعیت کنونی بازار بسته به شرایط فروشندگان دارد به طوری که هم اکنون برخی از عرضه کننده به دلیل تعهدات مالی با صرف نظر از بخشی از سود ، کالای خود را زیر قیمت بازار عرضه می کنند.

وی تصریح کرد : در صورتی که در سال جاری شاهد خروج رکود از اقتصاد کشور باشیم و رونق به بخش های اقتصادی و تولیدی باز گردد می توان شاهد رونق بیشتری در بازار فروش و تقاضای لاستیک و روغن نیز باشیم.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن در ادامه در خصوص ورود تایرهای قاچاق به کشور اظهار داشت : هم اکنون اغلب تایرهای خارجی موجود در کشور از مسیرهای قانونی وارد شده است ضمن اینکه عمده تایرهای قاچاق از مناطق آزاد و یا به صورت پیله وری وارد می شوند.

سماواتی تصریح کرد : البته دولت نسبت به مبادی ورود تایرهای قاچاق اطلاع کافی دارد امید است بتوانند هر چه سریعتر مانع ورود لاستیک های به صورت قاچاق به کشور شوند.

وی گفت : الیته هم اکنون  بخش زیادی از لاستیک، روغن و فیلتر مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، اما این تولیدات بی‌کیفیت بوده و توسط کارگاههای بدون مجوز تولید می‌شوند.

وی افزود : قطعا استفاده از کالاهای تقلبی در این بخش علاوه بر آسیب به خودرو موجب تخریب محیط زیست، افزایش مصرف سوخت و همچنین ضربه به تولید‌کنندگان رسمی کشور می‌شود.   

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ورود محصولات بی‌کیفیت به بازار باید مانع از ورود کالای قاچاق شد به کشور گردید ، اظهار داشت  علاوه بر این باید با تولیدکنندگان زیر پله‌ای برخورد شود که در این رابطه اتحادیه آماده همکاری با دستگاه‌های مربوطه است.

وی همچنین در خصوص اینده بازار لاستیک و روغن گفت : با شرایط موجود اقتصادی و نبود نقدینگی بعید است شرایط بازار در ماههای آتی نیز تغییر کرده و رونق یابد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"