کد خبر: ۴۳۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: هیچ حادثه ترافیکی در صبح نخستین روز بازگشایی مدارس از طریق دوربین های نظارت تصویری تهران به ثبت نرسید.

تراکم ترافیک در یک سوم بزرگراه های پایتخت

به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: هیچ حادثه ترافیکی در صبح نخستین روز بازگشایی مدارس از طریق دوربین های نظارت تصویری تهران به ثبت نرسید.

مازیار حسینی که از نخستین ساعات امروز در محل مرکز کنترل ترافیک پایتخت حاضر شده بود، افزود: یکی از دلایل رقم خوردن صبح بی حادثه تهران در روز نخست بازگشایی مدارس، علاوه بر تدابیر و تمهیدات ترافیکی پیش بینی شده، بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان است.

وی گفت: ترافیک بزرگراه ها عملاً از ساعت شش و نیم صبح آغاز شده و به تدریج افزایش پیدا کرد تا این که در ساعت 7 و نیم صبح، بالغ بر 181 کیلومتر از مجموع 545 کیلومتر معابر بزرگراهی تهران ( یک سوم بزرگراه های پایتخت) شاهد تراکم ترافیک بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه نخستین بار علاوه بر کنترل هوشمند، از ساعت 6 صبح 600 نیروی عملیاتی نیز با حضور میدانی در 600 نقطه پرتراکم شهر، جریان ترافیک پایتخت را از نزدیک کنترل کردند، افزود: 22 اکیپ اجرایی در 22 منطقه نیز برای رفع مسائل و مشکلات چراغ های راهنمایی اقدام کردند، ضمن اینکه برای ایمن سازی و مناسب سازی فضای مقابل یک هزار و 741 باب مدرسه از طریق نصب علائم افقی و عمومی در اطراف مدارس نیز اقدام شد.

حسینی با بیان اینکه مشکل ترافیک تهران نیاز به اهتمام جدی در سطح هیئت دولت دارد، تصریح کرد: بسته پیشنهادی شهرداری تهران در مورد کنترل آلودگی هوا در حال حاضر در کمیسیون زیربنایی دولت در دست بررسی است و اجرای طرح کاهش، بخشی از این بسته علمی و در عین حال اجرایی است که با ابلاغ وزارت کشور از اول مهر آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه نه نسبت به اجرای قانون کوتاه می آییم و نه نسبت به حفظ سلامت عمومی مردم مماشات می کنیم، گفت: قرار نیست با خودروی فرسوده ای که روغن سوزی دارد و جان شهروندان را نشانه گرفته، مدارا کنیم و برخی به بهانه حمایت از گروهی از رانندگان خودروهای بسیار فرسوده که می توان از آن به عنوان دوستی خاله خرسه تعبیر کرد، طرح های علمی و کارشناسی را زیر سؤال می برند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در تمام دنیا، ظرفیت معابر محدود است و در ساعات اوج تردد، افزایش تراکم ترافیک امری عادی است، افزود: ساعات اوج ترافیک صبحگاهی در نیمه دوم سال، 7 تا 9 و ساعات اوج ترافیک عصرگاهی نیز 16 و نیم تا 19 و نیم است و در این پنج ساعت صبح و عصر، شاهد به اصطلاح قله ترافیک هستیم.

مازیار حسینی با بیان اینکه وضعیت ترافیک تهران مانند مصدومی تصادفی است که در حال خونریزی است و در درجه اول باید سعی کنیم راه تنفس او را باز کنیم تا مسیر نفس کشیدن او بسته نشود، تصریح کرد: روزی چند صد دستگاه خودرو وارد تهران می شود و چیزی هم از خودروهای موجود کم نمی شود و کل شبکه بزرگراهی تهران احداث شده و کل شبکه ریلی تهران هم ظرف امسال و سال آینده ساخته می شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نباید منافع اقلیت را نسبت به مصالح اکثریت ارجحیت داد و مصلحت گروه های بزرگ شهروندان را فدای منفعت گروه کوچکی از شهروندان کنیم، گفت: در صورتی که هر یک از مسئولان ما از یک سو و شهروندان از سوی دیگر، مسئولیت های اجرایی و اجتماعی خود را بپذیرند، آن وقت است که می توانیم بگوییم جامعه به بلوغ رسیده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"