کد خبر: ۴۳۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران در نشست خبری ستاد استقبال از مهر 95 که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و مسئولان بخش های ذیربط برگزار شد، گفت: خوشبختانه رفتار ترافیکی شهروندان در سال جاری به نسبت مدت مشابه در سالهای گذشته رو به بهبود بوده و تغییر مطلوبی به همراه داشته است.

پروسه کنترل ترافیک در راستای تامین سلامت شهروندان است

 به گزارش خبر خودرو، معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران در نشست خبری ستاد استقبال از مهر 95 که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و مسئولان بخش های ذیربط برگزار شد، گفت: خوشبختانه رفتار ترافیکی شهروندان در سال جاری به نسبت مدت مشابه در سالهای گذشته رو به بهبود بوده و تغییر مطلوبی به همراه داشته است.

مازیار حسینی در ادامه این نشست خبری افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، امروز جزو کم حادثه ترین روزهای پایتخت بوده و امیدواریم تا پایان روز شاهد هیچگونه حادثه ای نباشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت سرویس های مدارس که جزو خدمات ارزنده حمل و نقل عمومی است بتوانیم تا حد زیادی از بار ترافیکی پایتخت کم کنیم و در این راستا خدمات ارزنده ای به دانش آموزان و خانواده آنها ارائه دهیم.

وی در ادامه نشست خبری ستاد مهر در خصوص کنترل ترافیک پایتخت اظهار داشت: اقدامات سازمان کنترل ترافیک در راستای کاهش بار ترافیکی در حال حاضر مختص شرایط اضطراری است و بایستی این اقدامات به یک زمان خاص و مقطعی ختم نشوند.

وی در ادامه ابراز کرد: ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و رفع موانع معابر پایتخت بایستی متناسب با نیاز شهروندان باشد چراکه اگر در عرضه و تقاضا اختلال پیش آید، به طور قطع در آن راستا با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

حسینی خاطرنشان کرد: برای برقراری تعادل در بار ترافیکی و کاهش آن بایستی تیم هایی به صورت میدانی در محل های پرترافیک و شناخته شده پایتخت مستقر شوند و کنترل و نظارت بر این بخش ها را به صورت جدی برعهده گیرند.

وی با بیان اینکه مصوبه هیات محترم دولت و تصمیمات این ارگان در راستای توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی پایتخت حائز اهمیت است، عنوان کرد: مسئولین ارشد در راستای اجرای قوانین نباید هیچگونه کوتاهی داشته باشند و در اجرای مصوبات سخت گیری لازم را داشته باشند تا روند طرح های اجرایی بر طبق برنامه ریزی های اولیه پیش رود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در خصوص اجرای طرح LEZ  بیان کرد: طرح LEZ از زمانی که به صورت جدی و عملی اجرایی شده و پلیس راهور اقدام به اعمال جریمه متخلفان کرده در کاهش بار ترافیکی پایتخت و سلامت هوا بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه کلیه اقدامات ترافیکی برای سلامت شهروندان است، اذعان داشت: در بحث های علمی بایستی دبه صورت حرفه ای عمل کنیم و در این مورد جدی باشیم لذا ضروری است که تا حداکثر یک الی دو هفته باید کلیه ارگان های ذیربط به شکل واحد در راستای کنترل بار ترافیکی پایتخت در آغاز سال تحصیلی جدید نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند.

وی با بیان اینکه تنها چاره کنترل ترافیک مبحث زمانبندی است، تاکید کرد: کنترل و مدیریت تقاضای سفر در بهبود ظرفیت حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا موثر است لذا بایستی کلیه برنامه ریزی های اجرایی حوزه حمل و نقل در این راستا انجام شود.

حسینی در ادامه این نشست خبری افزود: روزانه حدود یک هزار و 300 خودرو وارد پایتخت می شوند و امیدواریم بر اساس مصوبه با بهره برداری از 7 خط مترو و اجرای کلی طرح جامع که مربوط به کل شبکه بزرگراهی پایتخت است بتوان مدیریت حمل و نقل و ترافیک تهران را به خوبی کنترل نمود.

وی در ادامه گفت: در اخلاق حرفه ای یک اصل مهمی وجود دارد مبنی بر اینکه منافع گروه بزرگتر بر منافع گروه کوچکتر ارجح تر است لذا در راستای تصمیمات مهم و موثر در بهبود کیفیت حمل و نقل بایستی به اجرای این اصل توجه ویژه ای داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سال جاری 600 نفر از کارشناسان در نقاط مختلف پایتخت مستقر شده اند تا در نقاط پر ترافیک شناسایی شده بر این مناطق مدیریت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در پایان نشست خبری ستاد مهر با بیان اینکه اوج ترافیک در نیمه دوم سال مربوط به ساعات 7 تا 9 صبح و 4 و نیم تا 7 و نیم بعد از ظهر می باشد، اضافه کرد: برای رفع موانع و استقبال از مهر 96 بایستی از مهر 95 اقدامات شروع گردد چرا که این برنامه ها مقطعی نیستند و به طور مداوم باید برنامه ریزی ها ادامه دار باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"