کد خبر: ۴۲۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات از تدوین راهکارهایی به منظور جلوگیری از ورود قطعات یدکی قاچاق و بی کیفیت به کشور خبر داد.

جلوگیری از ورود قطعات یدکی بی کیفیت ظرف یک ماه آینده

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات از تدوین راهکارهایی به منظور جلوگیری از ورود قطعات یدکی قاچاق و بی کیفیت به کشور خبر داد.

سید مهدی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به سیر ورود قطعات بی کیفیت و قاچاق به کشور اظهار داشت : متاسفانه هم اکنون عمده قطعات بی کیفیت از مبادی اصلی  وارد می شوند و عملا ممنوعیتی در واردات قطعات بی کیفیت به کشور وجود ندارد.

وی گفت :اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی با همکاری دستگاهها و سازمان نظارتی و مرتبط چون سازمان گسترش و نوسازی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، اتاق اصناف تهران ، سازمان صنعت و معدن و همچنین با حمایت و همراهی مدیر کل نیرو محرکه وزارت صنعت و معدن جلساتی را برگزار نموده است تا بواسطه راهکارهایی  که در این جلسات مطرح می شود از ورود کالای قاچاق از مبادی غیر قانونی مثل مناطق آزاد و مرزی جلوگیری شود .

وی تصریح کرد : پس از اجرای این راهکارها و جلوگیری از ورود قطعات یدکی قاچاق و بی کیفیت به کشور قطعا در این زمینه به مصرف کنندگان قطعات اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اظهار داشت : پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده، خبرهای خوشی در ارتباط با جلوگیری از ورود قطعات یدکی قاچاق و بی کیفیت به اطلاع مردم  خواهد رسید به طوری که با این حرکت برای مردم و دولت مشخص می شود که تا چه میزان کالای قاچاق و بی کیفیت در کشور وجود دارد.

وی در ادامه به آخرین وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو طی هفته های اخیر پرداخت و گفت :  خوشبختانه بازار لوازم یدکی خودرو در ایام تعطیلات تابستان و افزایش تردد خودروهای باری و سواری حدود 4 تا 5 درصدی نسبت به 6 ماهه دوم سال گذشته بهتر شده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات افزود : البته این میزان تحرک در بازار خرید و فروش لوازم یدکی برای فعالان در این صنف قانع کننده نیست .

کاظمی تصریح کرد : علت رکود در بازار لوازم یدکی بارها اعلام شده است متاسفانه برای خروج از رکود و بهبود فروش در این صنف و مشکلات در این بخش هیچ مرجعی با وجود اطلاعات موجود در این زمینه ، هیچ راهکاری ارائه نداده است.

وی تاکید کرد : خوشبختانه به دلیل تعطیلات تابستانی بازار فروش لوازم یدکی خودزرو تا حدودی نسبت به ماههای گذشته بهتر شده است.

وی اظهار داشت :  البته رکودی که در بازار لوازم یدکی وجود داشته با توجه به تعاریفی که از بازار می شود همچنان بر بازار حاکم است اما نسبت به ماههای قبل و افزایش تردد خودروها و مسافرت ها ، بازار لوازم یدکی خودرو تغییر یافته است.

وی تاکید کرد : درصد بسیار کمی بازار با افزایش تقاضا لوازم یدکی مواجه شده است .

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"