کد خبر: ۴۲۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

ارائه گزارش جامعی از قراردادهای خودرویی به کمیسیون صنایع

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :  در جلسه ای که کمیسیون صنایع با شرکتهای خودروساز داشتند  مقرر گردید تا گزارش جامعی در مورد وضعیت صنعت خودرو و قراردادهای در حال انعقاد به کمیسیون ارائه شود.

عبدالله رضیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : مجلس معتقد است که تفاهمات اخیر باید با خودروسازان معتبر در کشورهای مختلف شکل گیرد تا در شرایط سیاسی خاص با مشکلی مواجه نشویم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط همکاری با شرکتهای خارجی باید برد-برد بوده و این شرایط در قراردادهای جدید لحاظ شود ، تصریح کرد : باید در قراردادهای خارجی موضوع انتقال تکنولوژی مورد اهتمام و توجه جدی قرار گیرد تا از نیروی کار داخلی استفاده شود تا چرخ صنعت و تولید کشور به چرخش در آید.

وی افزود : معتقدم در همکاری های جدید باید تضامین دقیقی در نظر گرفته شود تا با عدم اجرای تعهدات از سوی شرکتهای خارجی، جرایم لازم دریافت شود تا مسائل و مشکلات گذشته مجد پیش نیاید.

وی همچنین به اشاره به اینکه مشکل کاهش خرید و رکود در صنعت خودرو قطعا با حضور موثرتر در بازارهای صادراتی حل خواهد شد ،اظهار داشت : خوشبختانه یکی از شروط وزارت صنعت برای همکاری های جدید صادرات 30 درصد از محصولات مشترک است که این مساله ضمن گسترش بازارهای صادراتی بر توان تولید در کشور و رشد واحدهای قطعه سازی تاثیر خواهد گذاشت.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم در ادامه به موضوع کیفیت و عدم تنوع در خودروهای داخلی پرداخت و اظهار داشت : در سالهای اخیر بواسطه تحریم ها فضای تولید در صنعت خودرو تا حدودی انحصاری گردید به طوری که متاسفانه در سالهای گذشته تحریم ها ، فضای تولید در این صنعت را متاثر و تا حدودی انحصاری نمود چپنانچه این روند موجب کاهش کیفیت و عرضه خودروهای محدود گردید چنانچه این شرایط عدم رضایت مصرف کنندگان داخلی را به همراه داشت.

رضیان با اشاره به اینکه باید کیفیت اولویت اول صنعت خودرو ایران شود ، افزود : با ارتقاء کیفی خودروهای داخلی قطعا تقاضا در بازار خودروهای داخلی افزایش یافته و وضعیت حاکم بر تولید در شرکتهای خودروساز تغییر خواهد کرد.

وی افزود : بهره مندی از خودروهای  جدید و روز دنیا حق مردم است قطعا با  تبادل دانش و تکنولوژی و بهره مندی از فرصت های موجود در کشور می توان شرایط بهتری را در صنعت خودرو ایران بوجود آورد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"